ترندهای روز

یک ویدئو از آمریکا، کل ایران را بهم ریخت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به تازگی انتشار ویدئویی از آیسان اسلامی، البته در فضایی غیررسمی، به موج خبری روز تبدیل شده است. وی در ویدئوی خبری منتشر شده توسط آیسان اسلامی به مخاطبان خود اعلام کرد که خشونت علیه زنان را ترویج می کند و اصل سخنان او در واقع این است. مهر این تاییدی بر “قتل های ناموسی” است

حالا آیسان در مقام عذرخواهی است. اما شاید برخی از رفتارها را با هیچ چیز نتوان جبران کرد. به هر حال او با حدود ۱۰ میلیون فالوور ممکن است بیش از جمعیت بسیاری از کشورها بیننده داشته باشد و در واقع پلتفرم بی نظیری دارد. البته مسیر او برای رسیدن به چنین جایگاهی در شبکه های اجتماعی مشخص است. اینستاگرام انجمنی است که اغلب رابطه مستقیمی با «لمپونیسم» دارد. در واقع وبلاگ نویسان این شبکه اجتماعی با چنین خصوصیتی خیلی سریع به میلیون ها برداشت و بازدید می رسند و به همین دلیل است که شکل تولید محتوا در این بستر تا حد زیادی به سمت ابتذال کشیده شده است.

چرا او را با آیسان یکی می دانند؟

کاربری به نام مهدی با نگاهی متفاوت از رفتار خود می نویسد. البته بهترین کار فقط بازنشر این متن است و این به معنای تایید گفته های این کاربر نیست: آیسان اسلامی آینه شفاف قشر بزرگی از جامعه ایران و افغانستان است. او در یک روستا به دنیا آمده است، فرزند طلاق است، پدرش معتاد است، دارای اموال و زمین های زیادی در شمال است که بیشتر آنها را با عمویش خریده است، او هرگز مادرش را ندیده است، او عاشق ورزشگاه است. و باشگاه، اما او اعتیاد را تجربه کرده است.

حالا بعد از ده سال آمدن به آمریکا، پولدار شده، چندین ماشین دارد، دهانش بد است (چون با خودش حرف می زند) و وسط دنیای آدم های مختلف بزرگ شده است. . او هرگز طعم خانواده را آنطور که باید نچشیده است، اما چیزی به نام غیرت را از گروه هایی که در آن بزرگ شده است، یاد گرفته است. .

ویدئویی از آمریکا کل ایران را به هم ریخت

این را گفتم تا بدانید چرا او این همه فالوور دارد، زیرا سبک زندگی او شبیه رویاهای بسیاری از مردم است. او آن سلبریتی تحصیل کرده ای نیست که از او انتظار اقدام اجتماعی داشته باشید. او حتی چرخه هم ندارد اما حرف هایش برای خیلی ها آشناست. جامعه را بشکنید حرف های او حرف مردم و پسران بسیاری از شهرهاست، پس ارزش او را با معیار چهار راه پارکوی نسنجید. آیسان اسلامی سلبریتی نیست به قول خودش ساعت چوبی خانه مادربزرگش است. مهم نیست، حرف های او را جدی نگیرید. از این بچه نمیشه انتظاری داشت

پروفایل هایی مثل فرزند طلاق صفت نیست، مشخصات این مرد است، بقیه مشخصاتش را می توانید بخوانید، مروری بر زندگی اوست. پارک وی به بالا نیز “طعنه” طبقه روشنفکر است، نه واقعاً مردم آن منطقه یا هر منطقه دیگری.

کاربران چه می گویند؟

همتا: اینکه دلیل ماندن آدمی با این عقاید جدید را چه روستایی و چه بچه طلاق می دانید، نشان می دهد که شما هم در همان دوران و عقاید قدیمی که حسادت از آن سرچشمه می گیرد گیر کرده اید. اما شما نقاب روشنفکری زدید که بگویید من از این طبقه نیستم. «جامعه را بشکن» جمله جالبی بود.

مستقل: این دقیقا مشکلی است که من دارم. یعنی من با آیسان اسلامی مشکلی ندارم و نمی گویم حزب ده میلیون طرفدار دارد. من می گویم این آقا آینه روشن طرز فکر قشر بزرگی از جامعه ایران است.

ویدئویی از آمریکا کل ایران را به هم ریخت

حمید: این خیلی جالب بود… فقط میتونم بگم هر روز هزاران نفر صد برابر بدتر از آیسان حرف میزنن و حرف میزنن حتی کارهایی انجام میدن که کاملا خلاف قانون و عرف جامعه ماست. می گویند نباید توقع زیادی داشت. هر روز یک فرد ثروتمند را در خیابان می بینید که حق شما را ضایع می کند.

لولی: بله، قطعا ملاک حرف این آقا نیست، اما وقتی آن همه پول را دادیم، انتظار می رود که دیگر به ابتدای خط برنگردیم. ما راه زیادی را رفتیم و برای آن هزینه پرداختیم، بنابراین از مردم خواسته می شود که این افراد را تحریم کنند نه اینکه به آنها بخندند و از حرف هایشان استفاده کنند.

و صبا: آیا وضعیت بد خانوادگی دلیلی برای توجیه اعتقاد و ترویج قتل ناموسی است؟ یعنی پس فردا این آدم به خاطر ناموسش یک نفر را کشت، آیا بزرگ کردن پدرش گناه است؟ (کسی که چنین ذهنیتی دارد هیچ ترسی از انجام آن در عمل ندارد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا