ترندهای روز

این کشور اروپایی، سربازی اجباری را بازگرداند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دولت کرواسی سال آینده خدمت سربازی اجباری را دوباره اجرا خواهد کرد. ایوان آنوسیچ، وزیر دفاع کرواسی، در مصاحبه با کانال تلویزیونی آرتیل، گفت: جوانان مشمول خدمت سربازی به زودی با شرایطی مشابه داوطلبان گذشته خدمت خواهند کرد.

وزیر دفاع کرواسی خاطرنشان کرد که مطابق با آنچه که دولت قبلاً اعلام کرده بود، این دوره به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت [خدمت سربازی اجباری] از ۱ ژانویه ۲۰۲۵ شروع خواهد شد.

زاگرب قبلاً خدمت سربازی اجباری داشت، اما در سال ۲۰۰۸ با معرفی یک سیستم داوطلبانه متوقف شد.

آنوسیچ همچنین گفت که وزارت دفاع حقوق اعضای بخش نظامی را افزایش داده و طبق توافق با سایر اعضای ناتو در حال نوسازی تسلیحات خود است.

به گزارش رسانه های کرواسی، وزارت دفاع این کشور انتظار دارد که ارتش سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ سرباز را بپذیرد. آنها هر چند ماه یک بار در چهار یا پنج مرحله احضار می شوند و به اردوگاه های نظامی در پایگاه های نظامی پوزگا، سینج و کنین فرستاده می شوند. به آنها مهارت های اساسی پیاده نظام آموزش داده می شود، نه حرفه های تخصصی پیشرفته تر مورد نیاز در ارتش.

بر اساس آمار دولت کرواسی که توسط رسانه ها منتشر شده است، در مجموع ۱۰۳۲۷ نفر از سال ۲۰۰۸ تا پایان سال ۲۰۲۲ برای آموزش نظامی داوطلب شده اند.

سال گذشته، لتونی، یکی از اعضای ناتو، خدمت اجباری را مجدداً آغاز کرد و ادعا کرد که ارتش این کشور به نیروی انسانی بیشتر و نیروهای ذخیره آموزش دیده برای درگیری احتمالی با روسیه نیاز دارد.

در عین حال، مسکو ادعاهایی مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای حمله به بلوک نظامی تحت رهبری آمریکا را مضحک رد کرده است. اما واشنگتن از این تهدید ادعایی برای توجیه ارسال کمک های نظامی بیشتر به اوکراین استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا