بانک و بیمه

اهداف و وظایف بانک مرکزی در برنامه هفتم ابلاغ شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه ای به مدیران عامل بانک های عامل و موسسات اعتباری، اهداف و تعهدات بانک مرکزی و نظام بانکی را در قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی اعلام کرد. ایران.

در متن این بخشنامه آمده است:

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر مبنای هفت سیاست اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و … تدوین شده است. سیاست های فناورانه و آموزشی، مسائل سیاست و سیاست، امور خارجه، دفاع و امنیت، اداری، حقوقی و قضایی، تهیه و به تصویب شورای اسلامی شهر در تاریخ ۱/۳/۱۴۰۳.

قانون مزبور از جمله وظایف مختلف شامل وظایفی در زمینه اصلاح نظام بانکی و نظارت بر موسسات اعتباری و بازارهای غیرمتشکل پولی و همچنین اهداف کمی اقدامات عملکردی اصلاح نظام بانکی و مهار تورم است. همانطور که در جدول زیر توضیح داده شده است:

در این زمینه در مواد (۸) و (۹) این قانون با رویکرد اجرای سیاست کلی برنامه و افزایش اختیارات و اختیارات نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، احکامی درج شده است. بر نظام پولی و بانکی کشور اشاره شد. ضمناً، مواد (۱۰) و (۱۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای جلب توجه این بانک/موسسه اعتباری غیربانکی به کلیه وظایف مرتبط مندرج در موارد فوق اعمال می شود. قانون، وظایف اصلی فوق عبارتند از وظایف ذکر شده در پیوست تشریح شده است. لازم به ذکر است سازوکارها و آیین نامه های اجرایی مذکور در قانون فوق به نحو مقتضی تدوین و ابلاغ می گردد. در پایان خواهشمند است مراتب را با رعایت بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۰۵/۱۳۹۶ به اطلاع کلیه واحدهای ذیربط این بانک/موسسه اعتباری غیربانکی برساند.

در برنامه هفتم اهداف و وظایف بانک مرکزی اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا