بانک و بیمه

استراتژی کاهش سهم بیمه درمان در دانا کلید خورده است؟

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت هر سهم بیمه دانا ۲۰۷ تومان است و شرکت به ازای هر سهم ۶۳ تومان سود کرد. آیا ممکن است شرکت بیمه ای که در درجه اول حداقل سود را کسب می کند ۳۵ درصد حاشیه سود داشته باشد؟ این اتفاق برای بیمه دانا افتاد. آیا این شرکت خدمات خوبی ارائه می دهد یا مشتریان زیادی دارد؟

این شرکت در سال های اخیر تبلیغات زیادی انجام داده است، به ویژه در حوزه درمان و بیمه تکمیلی، ثبت نام گروهی انجام شده و اکثر سازمان ها بیمه تکمیلی را از این شرکت دریافت کرده اند. سایر شرکت های بیمه نیز مزایای درمانی و بیمه ای بیشتری ارائه می دهند. فعالان بیمه می دانند که خدمات درمانی برای شرکت های بیمه به صرفه نیست، اما تکلیف بیمه دانا که ۳۵ درصد حاشیه سود ایجاد کرده است، چه می شود؟

کشور در چهار ماه امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حق بیمه سلامت دریافت کرد و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد. آیا این برای همه شرکت های بیمه صدق می کند؟ برای آگاهی از وضعیت عملکرد این شرکت و نحوه پرداخت خسارت، با بیمه گذاران صندوق هنر که تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا هستند، گفت وگو کردیم.

این بیمه باید هزینه های داروی بیمه شده را مطابق فرانشیز اعلام شده توسط خود پوشش دهد. اما پیگیری ها نشان می دهد مشتریان قبض دارو و حتی آزمایش را به شعبه بیمه دانا تحویل می دهند اما پس از آن هیچ پرداختی صورت نمی گیرد. یکی از این مشتریان گفت: «کرایوتراپی جزو تعهدات بیمه دانا است. حتی رسید و نسخه پزشک را به شعبه بیمه دانا دادم اما هیچ پرداختی صورت نگرفت.» پس از پیگیری گفتند قبل از کرایوتراپی آزمایش را ارائه کنند تا مشخص شود این نوع درمان ضروری است یا خیر. سپس مجدداً نسخه نامه پزشک را ارائه کردم که در آن باید از این نوع درمان استفاده شده باشد. اما باز هم پرداخت نکردند. همین مشکل در مورد سایر آزمایش ها و پرداخت های دارویی نیز وجود دارد.

در حال حاضر بیمه گذار ممکن است در یک بازه زمانی یک ساله هزینه های زیادی را متحمل شود و همه آنها را یکجا پرداخت کند. در چنین شرایطی خسارتی بالغ بر چند میلیون تومان پیش بینی می شود. پیگیری های خبرنگار بازار حاکی از آن است که بیمه شدگان اصرار دارند که در این شرایط این شرکت بیمه به تعهدات خود عمل نکرده و گاه هزینه های بسیار کمی می پردازد و حتی پرداختی نیز انجام نمی دهد. این شرکت بیمه ده ها شماره تلفن برای پیگیری دارد اما کسی جوابگوی تلفن نیست. حتی اپراتور هم پاسخ نمی دهد. به نظر می رسد که این عدم پاسخگویی به عدم رعایت تعهدات مربوط می شود.

لازم به ذکر است بازار آمادگی دارد تا مشکلات بیمه شدگان به ویژه بیمه دانا و پاسخ های این شرکت بیمه را در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا