ترندهای روز

بازگشت سوت به پلیس راهور تهران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: سوت جزء تجهیزات ما در پلیس راهنمایی و رانندگی است و همه همکارانم دوباره از آن استفاده خواهند کرد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور امروز در حاشیه دیدار با خبرنگاران گفت: ابزار پلیس به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی از دیرباز سوت بوده است و حتی در فیلم های قدیمی هم می بینید که پلیس از سوت استفاده می کند. در جاده های اصلی

وی افزود: این سوت به همکارانم که در خیابان ها مستقر هستند کمک می کند تا کنترل و هموارسازی کنند. کمک زیادی می کند و در اکثر کشورها رایج است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: سوت از گذشته نزد پلیس بود اما مدتی است که استفاده نمی شود اما به همه همکارانم اعلام کرده ام که دوباره از سوت استفاده کنند.

موسوی پور گفت: سوت جزئی از لباس و تجهیزات ما در پلیس است و نباید حذف شود. استفاده از سوت را به عنوان یک دستورالعمل داخلی بیان کرده ایم و همه باید از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر فردی قصد توزیع کلاه نذری را دارد، گفت: چه چیزی را باید در نظر گرفت؟ وی افزود: این افراد حتما باید کلاه ایمنی استاندارد تهیه و توزیع کنند و می توانند در این زمینه با پلیس نیز مشورت کنند.

رانندگان خودروهای پلیس مجاز به صدور جریمه نیستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رانندگان خودروهای پلیس مجاز به جریمه هستند یا خیر، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که فقط همکاران من لباس سفید پلیس راهنمایی و رانندگی به تن دارند و آداب پوشش آنها مشخص است. ; آنها می توانند رانندگان و سایر افرادی را که راننده یا سرباز هستند جریمه کنند. آنها نمی توانند کسی را جریمه کنند. شهروندان می توانند در صورت مشاهده چنین تخلفی با شماره تلفن ۱۹۷ گزارش خود را ثبت کنند تا این تخلف از سوی مراجع مربوطه بررسی شود زیرا این موضوع کاملا قابل پیگیری است.

موسوی پور درباره افزایش حجم تردد در معابر تهران گفت: در پایتخت شاهد هستیم که روز به روز بر میزان تردد در سطح شهر افزوده می شود. در ورودی و خروجی شهر می توان آمار را بررسی کرد که روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد تهران می شود. این یعنی روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد علاوه بر تردد خودروها در داخل پایتخت. در داخل شهرها ترافیک روزانه قابل بررسی نیست.

وی افزود: زمانی اعلام می کردیم که ترافیک صبحگاهی داریم اما امروز این موضوع اصلا مفهومی ندارد و شاهد هستیم که در طول روز بیشتر جاده ها شلوغ و دارای ترافیک است و بار ترافیکی هم هست. مداوم در طول روز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: شاهد بودیم که در تابستان امسال میزان سفرهای برون شهری کاهش یافته اما حجم سفرهای درون شهری افزایش یافته و ترافیک زیادی در سطح شهر وجود دارد. جا دارد از همه همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی که در این هوای گرم برای روان سازی ترافیک خیابان ها تلاش می کنند تشکر کنم. اما لازم است همه دستگاه ها در این زمینه به وظایف خود عمل کنند. حمل و نقل عمومی در تهران مشکلاتی دارد که باید حل شود و هر چه زودتر اتوبوس های جدیدی که مدیریت شهری قول خرید آنها را داده است نیاز داریم تا وارد چرخه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا