بانک و بیمه

خوانش صورت‌های مالی، نیازمند دانش و عدم سوگیری است

به گزارش افق میهن، انتشار گزارشی توسط یکی از پایگاه های خبری در پی تحلیل ناقص و نادرست گزارش های مالی صندوق خسارت بدنی که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره همکاران صندوق و با برخی کذب صورت گرفته است. ادعاها بیانیه های زیر را منتشر کردند:

۱. خواندن و استفاده از صورت های مالی نیازمند دانش، بی طرفی و مهارت های فنی کافی است. نویسنده گزارش مدعی است این صندوق ۱۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد داشته و ۸۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است، در حالی که این مبالغ با توجه به گزارش های مالی حسابرسی شده منتشر شده پیش بینی و در بودجه تصویب شده است که به معنای افزایش ۵۰ درصدی با توجه به تورم و نرخ تورم است. عملکرد صندوق در بخش درآمد در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۳۸۳۳۲ میلیارد ریال اجاره بها و ۱۲۴۳۰۶ میلیارد ریال خسارت پرداختی و قابل پرداخت و همچنین ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال برای اجرای تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هزینه شده است.

۲. نگارنده گزارش در قسمتی دیگر بیان کرده است که در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۶۴ میلیارد تومان به کارکنان صندوق تسهیلات کم هزینه پرداخت شده که تحقیقات نشان می دهد مبلغ مذکور اصل وام بوده و شامل آن می شود. سود یک صندوق است و ادعای پرداخت این مبلغ در یک سال نادرست است. افزایش اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل عمدتاً ناشی از افزایش سالانه مقررات استخدامی و حقوقی کارکنان بر اساس قانون بودجه و تصویب آیین نامه وام مسکن کارکنان است. صندوق تامین خسارت های بدنی مطابق بند ۵۲ آیین نامه کار و آیین نامه اعطای وام کارکنان مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه و همچنین دستورالعمل اجرایی قانون بودجه که همه ساله ابلاغ می شود و میزان آن را تعیین می کند. ، نرخ کارمزد و … حداکثر سقف و نوع وام اعطایی به کارکنان تسهیلات. بانک های دولتی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران و سایر شرکت های دولتی که از منابع خود برای این منظور استفاده می کنند از سال ۱۳۹۶ به کارکنان خود مزایای پرداخت می کنند.

۳. صندوق بر اساس ماده ۲۷ قانون بیمه مسئولیت مدنی مصوب ۱۳۹۴، وجوه نقد مازاد را بدون ریسک در بانک های دولتی یا اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کرد و ریالی در سایر حوزه ها و سهام سرمایه گذاری نکرد که در تبصره مذکور ذکر شده است. توضیحات سرمایه گذاری بلند مدت قابل مشاهده است. مانده سرمایه گذاری های کوتاه مدت نسبت به دوره مالی قبل ریال افزایش نداشته است و مانده این حساب مربوط به سال های قبل از تصویب قانون بیمه اجباری است.

۴. ضوابط پرداخت غرامت به قربانیان حوادث رانندگی بر اساس قانون و میزان خسارت وارده به قربانی بر اساس مدارک پزشکی قانونی، احکام دادگاه ها و نظریه های پزشکی و … بوده و غرامت برای هر قربانی محاسبه و محاسبه می شود. بر اساس اسناد و مدارک مثبته پرداخت می شود.

۵. صندوق بر اساس تبصره ۵ ماده ۲۴ قانون بیمه مسئولیت مدنی به منظور تعمیم بیمه و جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث رانندگی با صدا و سیما (شرکت های منتخب صدا و سیما) قرارداد منعقد کرده است مبلغ به صداو واریز شد و سیما واریز شد)، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و … اقداماتی را برای جلوگیری از بازداشت تعداد زیادی از رانندگان بدون بیمه نامه و فروپاشی خانواده ها انجام داده اند تا فرهنگ بیمه ای در جامعه ایجاد و توسعه یابد. ، و صندوق تا سقف دارد در موارد ذکر شده هیچگونه تبلیغات یا هزینه ای خارج از محدوده و مجوز قانونی انجام نمی شود. ☄️ در پایان ضمن احترام به نقش مهم رسانه ها در ارتقای بخش عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور، اکیداً توصیه می شود در تدوین و انتشار مقاله و گزارش، اصول علمی و اخلاق حرفه ای را رعایت نموده و از عجله، تعصب و کاربرد پرهیز نمایید. از اهداف غیرمرتبط با نقش رسانه ها نیز یاد آور می شود ضمناً صندوق پوشش خسارت اموال برای حفظ سرمایه ارزشمند نیروی انسانی و تلاش مستمر همکاران در نظر گرفته شده و اقدامات لازم را برای اعمال خود انجام خواهد داد. حقوق.

بیمه شرط عقل است

صندوق بازنشستگی؛ یک موسسه ارزش افزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا