اخبار اقتصاد ایران

قول مهم دولت از افزایش حقوق کارگران در روز دوشنبه ۲۹ مرداد

اخبار مهم حقوق کارگران را در سایت فردانیوز بخوانید.

آیت اسدی یکی از اعضای شورای عالی کار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای شورای عالی هیچ جلسه ای برگزار نکرده اند. با وجود اینکه کارگروه های تخصصی فعال بوده اند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

میزان جدید حقوق کارگران اعلام شد

اسدی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در جلسات شورای عالی کار مطرح شود، اصلاح ماده ۴۱ قانون کار است. برگزاری جلسات بررسی و ترمیم دستمزد کارگران در این ایام تا زمان روی کار آمدن وزیر جدید، از مهمترین وظایف شورای عالی کار است.

وی تاکید کرد: تمرکز بر اصلاح اصل ۴۱ در راستای احیای حقوق و دستمزد کارگران می تواند مسیر پر سنگلاخ سال های گذشته را هموار کند. افزایش دستمزد کارگران متناسب با تورم موجود در جامعه تنها خواسته اعضای شورای عالی کار و جامعه کارگری است که در دوره قبل ناکام ماند. مواجه شد

یکی از اعضای شورای عالی کار می گوید: کارشناسان معتقدند اگر کلمه «براساس نرخ تورم» به کلمه «به میزان تورم» تبدیل شود، موظف به افزایش دستمزدها بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی سازمان خواهیم بود. مقامات رسمی آماری به نظر من این موضوع صحت ندارد، زیرا در بند بودن مدیران، نشانه شانه خالی از وظایف قانونی آنها در قبال کارگران است.

آیت اسدی می افزاید: ثابت نبودن تورم در طول سال و جهش چند برابری به این معناست که حقوق کارگران در طول سال برابر با رشد تورم چندین بار تغییر کند و بار اضافی تورم بر دوش گذاشته نشود. از کارگران

این فعال کارگری می گوید: تعیین میزان سبد معیشت کارگران از دیگر موضوعات مهمی است که همه ساله کارگران درگیر آن هستند. تاثیر دولت سیزدهم در پایین نگه داشتن رقم سبد معیشت موجب اعتراض و نگرانی بسیاری از کارگران شد.

وی با تاکید بر اینکه سبد معیشت کارگران توسط انستیتو پاستور ایران تعیین می شود، گفت: سال گذشته رقم اعلام شده توسط پاستور باعث نارضایتی جامعه کارگری شد و همین موضوع اهمیت سبد معیشت را جدی تر می کند. اینکه محرومیت در سبد معیشت کارگران به وضوح از سوی مقامات رسمی اعلام می شود و مسئولان نیز با وقاحت در آن میانجیگری می کنند، بسیار نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا