اخبار اقتصاد ایران

مجوز فعالیت شرکت‌ سازنده‌ نوکیا‌ در ایران باطل شد

تولید و عرضه گوشی های تقلبی نوکیا در ایران اخیرا به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده و موجب نگرانی مصرف کنندگان و فعالان بازار شده است.

افق میهن، پس از جنجالی شدن موضوع نوکیا تقلبی و افزایش این محصول در بازار، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو گفت: ایران همچنان یک برند موبایل متکی به خود است. معتبر نیست. علی آبادی بر اهمیت صنعت تلفن همراه تاکید کرد و افزود: در صورت اثبات تقلبی بودن محصولات نوکیا، وزارت حریم خصوصی اقدامات لازم را برای جلوگیری از فروش و واردات این محصول انجام داده و پرونده به دستگاه های مرتبط ارجاع خواهد شد.

در همین راستا بهروز محیبی نجم آبادی نماینده مجلس در نامه ای به وزیر امنیت خواستار توضیح در خصوص جلوگیری از تاسیس کارخانه رسمی نوکیا در ایران شد. این نماینده مجلس از وزارت حریم خصوصی خواسته است دلیل این ممانعت را مشخص کند.

پس از بررسی های لازم، وزارت حراست اعلام کرد که شرکت تولیدکننده نوکیا جعلی استانداردهای قانونی را رعایت نکرده و پرونده به سازمان توسعه تجارت ارسال شد.

شرکت تولید کننده نوکیا جعلی نیز استانداردهای قانونی نداشت

در ادامه بررسی ها و بررسی های وزارت امنیت مشخص شد که شرکت «آتیلا حمار ایهان» که اقدام به تولید و عرضه گوشی های جعلی نوکیا کرده بود، استانداردهای قانونی را رعایت نکرده است. بر اساس نامه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علامت تجاری «NOKIA» به زبان فارسی و لاتین متعلق به شرکت نوکیا است و این علامت تجاری در ایران ثبت و معتبر است.

در این نامه تاکید شده است که شرکت “آتیلا همرام ایهان” مجوز قانونی برای استفاده از این علامت را ندارد و استفاده از آن غیرقانونی تلقی می شود، این پرونده به سازمان توسعه تجارت ارجاع داده شد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه آن انجام شود. از فعالیت های این شرکت بودن

مجوز شرکت تولید کننده گوشی های جعلی نوکیا لغو شد

موضوع نوکیا تقلبی در ایران به یکی از موضوعات مهم در عرصه تجارت و صنعت کشور تبدیل شده است. وزارت حراست با ورود به این موضوع با بررسی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم سعی در حفظ حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالاهای تقلبی دارد. در بازار باشد این رویداد چالش های موجود در زمینه نظارت بر کیفیت کالاها و لزوم تعامل موثر بین نهادهای مختلف برای حفظ سلامت بازار را نشان می دهد. گوشی های جعلی نوکیا را تولید و عرضه کرده بود، اما مجوزهای لازم را نداشت

بنا به دستور معاون حراست و رئیس سازمان توسعه تجارت و با استناد به مدارک موجود و قانون ثبت علائم تجاری سال ۱۳۸۵ مجوز این شرکت لغو شد. این اقدام در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا