ترندهای روز

کشف جسد دو سرباز که در حمله «کوروش کبیر» به آناتولی کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در جریان کاوش های جدید در شهر باستانی «ساردیس» در استان مانیسا در غرب ترکیه امروز، بقایای اسکلت دو سرباز به همراه مقداری سلاح کشف شده است. به گفته باستان شناسان، این آثار نشان دهنده یک نبرد دراماتیک در قرن ششم قبل از میلاد است. نبردی که راه را برای ورود ایرانیان به منطقه آناتولی هموار کرد.

تیم حفاری به رهبری نیک کیهیل، مورخ هنر دانشگاه ویسکانسین، نشانه هایی از جراحات ناشی از شمشیر یا سایر سلاح ها را بر روی جمجمه و استخوان بازوهای این سربازان باستانی یافتند.

جسد دو سرباز کشته شده در حمله کوروش کبیر به آناتولی کشف شدکیهیل جمجمه کشف شده یکی از سربازان را در دست دارد

کیهیل توضیح داد: «یکی از سربازان سنگ کوچکی را در کف دست خود گرفته بود و به این ترتیب استخوان های او را از زمین بیرون کشیدیم. به گفته کاهیل، این سنگ کوچک احتمالاً متعلق به فلاخنی های مورد استفاده در جنگ بوده است.

وی افزود که این دو سرباز در میان خرابه های دیوارهای آجری شهر دفن نشده اند و بر اساس شواهد احتمالاً سربازان لیدیایی بوده اند که در جریان فتح سارد توسط هخامنشیان کشته شده اند.

جسد دو سرباز کشته شده در حمله کوروش کبیر به آناتولی کشف شددست یکی از سربازان که هنوز سنگی در مشت خود گرفته است

کیهیل گفت: این استخوان ها و دیگر آثار نشانه هایی از حضور و تسلط ایرانیان هخامنشی دارد؛ حکومتی که تأثیر بسزایی در تاریخ آناتولی غربی گذاشته است.

وی افزود: هر دو سرباز مرد هستند و در زمان مرگ بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشتند و استخوان های بازوی آنها به شدت فشرده شده است و مشخص است که چیز بسیار سنگینی بر سر داشتند و در کنار آنها یک کلاه ایمنی سنگین آهنی پیدا کردیم. “

جسد دو سرباز کشته شده در حمله کوروش کبیر به آناتولی پیدا شدشهر ساردیس، واقع در آناتولی غربی، پایتخت باستانی امپراتوری لیدیا، اولین سازندگان سکه های طلا و نقره بود.

نبرد تیمبرا در سال ۵۴۶ قبل از میلاد بین کرزوس پادشاه لیدیه و کوروش بزرگ امپراتوری هخامنشی رخ داد و مقدمه ای برای محاصره سارد توسط ایرانیان هخامنشی بود. این نبرد منجر به شکست لیدی ها، سقوط سارد و الحاق لیدیا به امپراتوری هخامنشی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا