ورزشی

«نکونام» یک جلسه محروم شد

آخرین آرای صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

درباره اعتراض باشگاه اتحاد قلاره ایسی به تیم فوتبال آذر صنعت گلپایگان در خصوص استفاده از بازیکن غیرمجاز در سری مسابقات لیگ دسته سوم کشور که در تاریخ ۸/۹/۱۳۰۲ برگزار و با تساوی به پایان رسید با این توضیح که تیم معترض در مسابقه مذکور از بازیکنی به نام فردین آذریان استفاده کرده است. وی در بازی قبلی بازیکن اخراجی بود و تیم استخدام کننده با توجه به مجموع مدارک و محتویات پرونده و با توجه به پاسخ استعلام دریافتی از وی حق استفاده از وی در بازی ۸/۹/۱۴۰۲ را نداشت. سازمان لیگ در مورد ادعای مطرح شده بدین شرح است که این بازیکن در تاریخ ۱۲/۶/۱۳۰۲ در دیدار با شهدای دراز سرپل ذهاب کارت قرمز دریافت و از اولین بازی بعدی محروم شد. همچنین مفاد جلسه تشکیل شده در کمیته انضباطی در تاریخ ۷/۱۰/۱۳۰۲ و اظهارات نمایندگان باشگاه ها که حاکی از ثبت نام قرارداد بازیکن مورد نظر در تاریخ ۱/۹/۱۳۰۲ و صدور بازی است. کارت در تاریخ بعد از این تاریخ و استفاده از بازیکن مقابل تیم شاکی در مسابقه مورخ ۹/۸/۱۴۰۲ علیرغم محرومیت؛ لذا با اجرای تخلف انجام شده طبق بند د ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی ضمن اعلام بازنده تیم آذر صنعت گلپایگان با نتیجه ۳ بر صفر و ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جریمه نقدی علیه این باشگاه صادر می شود و فردین آذریان نیز با استناد به همین مقررات و با رعایت دستورالعمل اختصاری یک جلسه از همراهی تیم مربوطه محروم می شود. ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جزای نقدی محکوم می شود. رأی صادره لازم الاجرا بوده و نتیجه ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر و در سایر موارد قطعی است.

با توجه به گزارش مقامات رسمی مقابل ذوب آهن و باشگاه استقلال تهران مبنی بر بازی تیم دوم در تاریخ ۴/۹/۱۴۰۲ لیگ برتر فوتبال در هفته یازدهم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مبنی بر پرتاب اشیا و استفاده از مواد محترقه و دودزا توسط تماشاگران باشگاه ذوب آهن و استفاده از شعارهای توهین آمیز و شکستن صندلی توسط تماشاگران باشگاه استقلال و همچنین رفتار نادرست جواد نکونام سرمربی استقلال با مسئولان غیررسمی این دیدار. مجموع مدارک و محتویات پرونده شامل گزارش نماینده فدراسیون، ناظر هیئت انضباطی و فوتبال استان اصفهان، تخلفات قطعی و غیرقابل انکار شناسایی شده و مستند به مواد ۵۰، ۵۴، ۷۱ و ۸۶ آیین نامه انضباطی حکم به محکومیت باشگاه های زوب اهان برای پرداخت جریمه ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال ، و Javad Nekonam برای پرداخت مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰ Rials جریمه ای صادر می شود که طبق حکم دادرسی محرومیت معلق در سند شماره شماره. ۱۲۸۳ مورخ ۸/۸/۱۴۰۲ در صورت احراز محکومیت موضوع این سند، محرومیت معلق مذکور نیز اجرا خواهد شد.

با توجه به شکایت باشگاه اسقلال تهران به سازمان لیگ فوتبال، کمیته فوتبال استان اصفهان و باشگاه ذوب آهن در خصوص رفتار فیلمبردار مسابقه مذکور، با توجه به محتویات پرونده و در خصوص عدم احراز تخلف، و با توجه به شکایت این باشگاه از فیلمبردار مذکور به نام جواد عابدین به دلیل عدم شمول مقررات انضباطی بر اساس ماده ۹۵ آیین نامه انضباطی می باشد.

آرای صادره ظرف هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در کمیته استیناف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا