اخبار اقتصاد ایران

اتمام اسکله بندر گردشگری چمخاله و افتتاح ۱۲۹ پروژه عمرانی در هفته دولت

فرماندار لنگرود گفت: امسال در هفته دولت ۱۲۹ پروژه زیربنایی و مدیریت شهری با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان و مشارکت ۱۹ نهاد در لنگرود به بهره برداری می رسد.

افق میهن، محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود امروز (۳۰ مرداد ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش رسانه های داخلی و خارجی برای زیر سوال بردن هویت کشور و نظام اسلامی و سیاه نمایی آن در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: خبرنگاران واقعی تبیین کننده هستند. واقعیت ها و آنها باید هویت دینی خود را با روایات خود به اشتراک بگذارند. و ناسیونالیسم ایران را احیا کند.

وی از خبرنگاران خواست با انعکاس تلاش شبانه روزی دولتمردان در عرصه خدمت برای جامعه امیدوار و اعتمادساز باشند و ادامه داد: خبرنگاران اقدامات انجام شده توسط مسئولان نظام را به جامعه منتقل کنند.

فرماندار لنگرود به استقرار دولت چهاردهم از هفته آینده اشاره کرد و گفت: با کمک شهرداران و دهیاران در سه سال گذشته لنگرود را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و اجرایی تبدیل کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی از افتتاح مدرسه شهید آیت الله رئیسی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: افتتاح ۲۴ پروژه تبدیل کابل سیمی به خود نگهدار، بهره برداری از دو واحد مسکونی، حفر و تجهیز چاه آب، بهسازی تجهیزات ارتباطی ۲۰ نابینایان. لکه ها، رفع مشکل آبگرفتگی در شهر لنگرود یکی از این پروژه هاست.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۵۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه عمرانی، زیربنایی و خدماتی در این شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: ۸۴ میلیارد تومان در آموزش و پرورش ۶۱۸ میلیارد تومان. در بخش بهداشت و درمان ۲۷ میلیارد تومان ۱۴.۵ میلیارد تومان در حوزه ورزش و جوانان و در حوزه فرهنگ هزینه شده است.

وی از افتتاح چهار خانه بهداشت و ساخت هشت خانه بهداشت در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه هر هفته یک خانه بهداشت توسط دولت به بهره برداری می رسد، گفت: تا آینده ۶۴ تخت به بیمارستان شهید حسین پور اضافه می شود. سال

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با اشاره به سهمیه ۲۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود گفت: در سه سال گذشته شش میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان هزینه کردیم.

جلالی گفت: پروژه های بخش کشاورزی با اعتبار ۴۸۵ میلیارد تومان، راه و ترابری با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان، آب و فاضلاب با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان و بخش توزیع برق با اعتبار. ۱۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است. در مدت مذکور ۲۷۴۷ سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر کردیم.

فرماندار لنگرود از بهره برداری از فاز اول پروژه بندر گردشگری چمخاله به عنوان تنها بندر گردشگری شمال کشور با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان در ماه های آینده خبر داد و اظهار داشت: این اسکله به زودی افتتاح و بهره برداری از فاز دوم با ساخت هتل و تفرجگاه موجب رونق گردشگری می شود. به دنبال

وی لنگرود را مرکز ثقل گردشگری دانست و گفت: سد کیاکالای اکوسیستمی برای جذب و ماندگاری گردشگر است و از مجموع ۶۰۰ هکتار این سد، ۱۳۰ هکتار آن توانستیم سند بگیریم و لایروبی آن در حال انجام است. برای اجرای طرح گردشگری شهرداری لنگرود. . تجهیزات تله کابین و سورتمه نیز خریداری شده و تا پایان سال شاهد نصب آن خواهیم بود.

جلالی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های شهرستان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد، گفت: با کمک بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیاردی کشتارگاه طیور افتتاح کردیم. تومان و ایجاد ۶۰۰ شغل که دارای سیستم تصفیه فاضلاب است. فوق العاده پیشرفته است.

فرماندار لنگرود از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ و ۸۳ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: تعهد اشتغال شهرستان در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۱۳۲۵ شغل، ۱۶۳۷ شغل بوده است. و ۱۷۱۹ شغل به ترتیب شاهد تحقق ۹۵۳ شغل، ۱۸۵۰ شغل ۱۸۷۶ شغل بود. تعهد امسال ۱۴۶۱ شغل است که تاکنون ۳۷۱ شغل ایجاد کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا