فناوری

فیگارو: برنامه‌ریزی حماس برای حمله به اسرائیل از دو سال و نیم پیش در جریان بود / فقط سه نفر از این حمله خبر داشتند / یحیی سنوار و محمد ضیف، فرمانده القسام تا مدت کوتاهی پیش از آغاز حمله، تمامی رهبران حماس در خارج از غزه را بی‌خبر گذاشته بودند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

تحقیقات روزنامه فرانسوی فیگارو حاکی از آن است که یحیی سنوار، رهبر داخلی حماس و محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس، تمامی رهبران حماس را در خارج از غزه در برنامه ریزی حمله به اسرائیل که انجام شد، در جریان قرار داده اند. بیرون در تاریخ ۱۵ اکتبر منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش فیگارو که روز چهارشنبه ۱۵ دسامبر منتشر شد، برنامه ریزی برای حمله حماس به اسرائیل دو سال و نیم بود که ادامه داشت.

این گزارش حاکی از آن است که یحیی سنوار و محمد ضیف اندکی قبل از شروع حمله به اسرائیل تمامی فرماندهان ارشد حماس را تغییر دادند تا هیچ اطلاعاتی از حمله برنامه ریزی شده به اسرائیل نرسد.

فیگارو نوشت که سه ماه قبل از حمله، یحیی سنور و محمد ضیف ارتباط و ارتباط خود را با رهبری حماس در خارج از کشور قطع کرده بودند.

بر اساس این گزارش، یحیی سنوار تنها نیم ساعت قبل از حمله نیروهایش به خاک اسرائیل در ساعت ۶:۵۰ بامداد ۱۵ اکتبر با صالح العاروری، رهبر حماس در لبنان تماس گرفت و از وی خواست تا با حسن نصرالله تماس بگیرد. دبیرکل حزب الله لبنان . و به او اطلاع دهید.

خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس مستقر در قطر، به فیگارو گفت که تنها سه نفر از روز و ساعت دقیق حمله و جزئیات حمله اطلاع داشتند.

به گزارش فیگارو، این سه نفر یحیی سنور، برادرش محمد سنور و محمد ضیف بودند.

اسامه حمدان، یکی دیگر از اعضای ارشد حماس که در لبنان زندگی می کند، به فیگارو گفت که او تنها صبح روز حمله از این حمله مطلع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا