ورزشی

آخرین ماه‌های حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال؛ جانشین او مشخص شد؟

مهدی تاج توانست در انتخابات میان دوره ای از مجمع فدراسیون فوتبال رای اعتماد بگیرد و به عنوان جانشین شهاب الدین عزیزخادم به عنوان سرپرست فدراسیون به کار خود ادامه دهد. ۱۳ اسفند سال پیش بود که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد که در آن عزیزخادم به عنوان رئیس فدراسیون و شهره موسوی به عنوان نایب رئیس بانوان از مجمع رای اعتماد گرفتند و در حالی که اولین و نواب دوم مورد نظر شهاب الدین عزیزخادم انتخاب نشدند، طهمورث حیدری، احسان اصولی، میرشاد مجدی، مهرداد سراجی، احمدرضا براتی، بهرام رضائیان و خداداد افشاریان از مجلس رای اعتماد گرفتند.

در آن زمان عزیزخادم با کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو و علی کریمی به رقابت پرداخت و انتخابات به دور دوم رفت و شهاب الدین عزیزخادم با پشت سر گذاشتن کیومرث هاشمی توانست رئیس فدراسیون فوتبال شود، البته دوره مدیریت او کمتر از یک سال و با تصمیم بحث برانگیز اعضای هیئت مدیره. از سمتش برکنار شد! تاریخ رسمی انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هنوز اعلام نشده است، اما طبق اساسنامه باید در اسفند ماه سال ۱۴۰۳ انتخاباتی برای تعیین اعضای رئیس، نایب رئیس و سایر اعضای هیئت مدیره برگزار شود. از نمایندگان هیئت ها و باشگاه ها.

فعالیت های فوتبالی هاشمی در سمت وزیر ورزش

کیومرث هاشمی پس از شکست در انتخابات فدراسیون فوتبال مدتی از صندلی های مدیریت ورزش دور بود و در نهایت جایگزین حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان شد و یک سال اخیر در این سمت به کار خود ادامه داد. . هاشمی در دوران تصدی خود به عنوان وزیر ورزش و جوانان پیگیری های ویژه ای در خصوص مسائل مختلف فوتبال از جمله ورود فناوری (VAR) داشت و البته در سفر اخیر خود به پاریس با جیانی رئیس فیفا دیدار و گفتگو کرد. اینفانتینو

عزیزخادم ناک اوت شد، هاشمی پا پیش می گذارد؟

هاشمی که در مقطعی در دوره انتقالی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد، حالا از امروز (پنجشنبه) صندلی مدیریتی مهمی ندارد. در فاصله حدود ۶ ماهه تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، گفته می شود حضور مجدد کیومرث هاشمی در انتخابات هیئت مدیره دور از ذهن نیست. به خصوص اینکه برخلاف ۴ سال قبل خبری از حضور شهاب الدین عزیزخادم نیست و گفته می شود بر اساس حکم جدید و عجیب کمیته اخلاق، وی مجددا ۲ سال از فعالیت ورزشی محروم شده است تا عزیزخادم راهی بازگشت به صندلی مدیریتی فدراسیون فوتبال عملا بسته است! در شرایطی که در انتخابات گذشته هاشمی در دور دوم مغلوب عزیزی خادم شد و حالا نبود او می تواند ریاست هاشمی بر فدراسیون فوتبال را هموارتر کند!

در انتظار گرم شدن تنور انتخابات

این روزها هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در غیاب خداداد افشاریان و نایب رئیس بانوان به کار خود ادامه می دهد و ترکیب کاملی ندارد. گفته می شود این رویه احتمالا تا ۶ ماه آینده ادامه خواهد داشت، اما آنچه مشخص است با نزدیک شدن به زمان انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال، بی شک انتخابات دوباره داغ خواهد شد و همچنان باقی است. دیده شد که این بار چه کسی برای تصاحب صندلی ریاست فدراسیون پیش قدم خواهد شد. ; هر چند حضور یا عدم حضور مهدی تاج در انتخابات پیش رو نیز مشخص نیست و بدون شک روشن شدن تصمیم تاج می تواند معادلات انتخابات پیش رو را بیش از پیش حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا