ترندهای روز

توپ‌های سبز مرموز؛ حکایتی از «تهدیدات فرازمینی» در خاطرات یک افسر بازنشستهٔ پنتاگون

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یکی از مقامات ارشد بازنشسته پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده، که مسئول کشف حقیقت در مورد اشیاء پرنده ناشناس بود، در خاطرات خود نوشت که “توپ های سبز مرموز و درخشان” به خانه او حمله کردند.

لوئیس الیزوندو که در دوران تصدی خود در پنتاگون رهبری یک برنامه مخفی برای درک پدیده های هوایی ناشناس را بر عهده داشت، تجربیات خود را به عنوان یک افسر ارشد اطلاعاتی در کتاب “فوری: در جستجوی یوفوها توسط پنتاگون” به تفصیل شرح می دهد. این برنامه مخفیانه ای را که توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده اداره می شود، توصیف می کند.

او در این کتاب نوشته است که یک سال طول کشید تا مطالب این کتاب از تیغ سانسور وزارت دفاع آمریکا بگذرد.

بسیاری از فعالیت‌های الیزوندو محرمانه و منتشر نشده باقی می‌ماند، اما او در این کتاب، که نسخه‌ای از آن توسط نیویورک تایمز بررسی شده است، ادعا می‌کند که خانه‌اش در واشنگتن بوده است. دیC توسط توپ های سبز درخشان به اندازه توپ بسکتبال “حمله” می شود.

او در کتاب خود نوشته است که همسرش، دو دخترشان و همسایه هایشان شاهد این توپ های سبز بوده اند.

الیزوندو که قبلاً در کنگره آمریکا درباره آگاهی پنتاگون از پدیده های ناشناخته هوایی شهادت داده بود، در این کتاب می گوید: “ما دیگر نمی توانیم سرمان را در شن ها فرو کنیم. می دانیم که تنها نیستیم.”

این برنامه که توسط لوئیس الیزوندو در پنتاگون اجرا می شود، از جمله مسئولیت جمع آوری و بررسی برخوردهای گزارش شده توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا با پدیده های ناشناخته در آسمان و حرکات به ظاهر غیرممکن توسط اجسام عجیب و غریب را بر عهده داشته است.

سه ویدیویی که آنها جمع آوری کردند اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط نیویورک تایمز فاش شد.

سه سال بعد، وزارت دفاع ایالات متحده صحت این ویدئوها را تایید کرد، اما گفت که نمی تواند تایید کند که آیا این اشیا توسط اطلاعات فرازمینی هدایت می شوند یا خیر.

الیزوندو در خاطرات خود نوشت که شغلش او را متقاعد کرده است که وجود و برتری هوش فرازمینی وجود دارد. او درباره سفینه‌های فضایی نوشته است که «با اطلاعات غیرانسانی کنترل می‌شوند، که در بهترین حالت یک مسئله بسیار جدی امنیت ملی و در بدترین حالت، تهدیدی حیاتی برای بشریت است».

سازمان های رسمی در ایالات متحده قبلاً به وجود برنامه هایی برای بررسی پدیده های ناشناخته پرندگان اشاره کرده اند. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، نیز صدها سند از تحقیقات خود در مورد یوفوها منتشر کرده است که اگرچه در جزئیات جالب توجه است، اما اکثراً ناقص هستند.

نیروی هوایی ایالات متحده همچنین ۱۲۶۱۸ مورد مشاهده اشیاء پرنده ناشناس را بین سالهای ۱۹۴۷ و ۱۹۶۹ در برنامه ای به نام “کتاب آبی پروژه” مورد بررسی قرار داد. اما در نهایت به این نتیجه رسیده است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این پدیده های ناشناخته منشأ فرازمینی دارند وجود ندارد.

با این حال، لوئیس الیزوندو در کتاب خود می گوید که او مجاز به بحث در مورد سایر برنامه های مخفی پنتاگون نیست که “پیشنهاد می کند که بیگانگان وجود دارند و هرگز به طور کامل افشا نشده اند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا