ورزشی

هیچ باشگاهی به سقف بودجه اعتراض نکرده است

منصور قنبرزاده درباره گذراندن سقف قرارداد برخی تیم های لیگ برتری گفت: اجازه بدهید نام تیمی را نبرم، کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه با همه باشگاه های لیگ برتری و لیگ یک و روسای هیات فوتبال و کارشناسان متعهد رایزنی کردند تا اینکه این دستورالعمل تدوین شد. این بخشنامه پس از تصویب در کمیته های مربوطه در هیات رئیسه تصویب و تبدیل به قانون شد و به سازمان لیگ نیز اعلام کردیم، آنها نیز بر اجرا نظارت دارند.

وی ادامه داد: سازمان لیگ تا این لحظه تخلفی را به کارگروه اعلام نکرده است. اجرای این دستورالعمل بر عهده سازمان لیگ است اما شاید برخی باشگاه ها نتوانستند قرارداد برخی از بازیکنان خود را ثبت کنند، زیرا سقف بودجه آنها فرا رسیده است. سازمان لیگ هم اعلام کرده دیگر نمی توانید قرارداد جدیدی ببندید. آخرین اطلاعاتی که به دست آوردم این است که برخی از باشگاه ها مانند سپاهان تعدادی بازیکن دارند که آنها را در لیست فروش قرار داده اند و هنوز مراحل تکمیل نشده است و اصرار دارند بازیکنانی را که برای فروش گذاشته اند کاهش دهند. بودجه با کمیته وضعیت صحبت کردیم، قوانین می گوید وقتی بازیکن استعفا می دهد یا فسخ یک طرفه می شود، می توانید تعهدات مالی را کاهش دهید که تبعات خاص خودش را دارد. باشگاه سپاهان نیز برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود قرارداد چهار یا پنج بازیکن خود را فسخ کرده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که «قرار است سقف بودجه چند باشگاه افزایش یابد؟»، گفت: سقف بودجه جاری است و هیچ باشگاهی به آن اعتراض نکرده است. برخی از باشگاه ها بر سر درآمد AFC اختلاف دارند، مثلاً باشگاه هایی که در جام الیت هستند ۸۰۰ هزار دلار دریافت می کنند و سپس برای هر برد در لیگ الیت ۱۰۰ هزار دلار و در لیگ پایین ۵۰ هزار دلار دریافت می کنند. این موارد نیز در دستورالعمل گنجانده شده است.

قنبرزاده یادآور شد: قوانین در ابتدای فصل وضع می شود و سپس اصلاحاتی به آن اضافه می شود که باعث سردرگمی تیم ها می شود. خود باشگاه ها می گویند درآمد قابل تحقق ما این مقدار است، یکی از شاخص ها همین موضوع بوده است و نظرات آنها را هم به صورت مکتوب از همه باشگاه ها و هر چهار باشگاه حاضر در لیگ الیت و لیگ قهرمانان آسیا دریافت کردیم. به صورت مکتوب نوشتند که حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش بودجه داشته باشند و پیشنهاد آنها را درج کردیم. اتفاقاً دستورالعملی که تغییر نکرده است سه موردی بود که مدیران چهار باشگاه مطرح کردند که یکی از آنها قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال بود که نباید یک ساله باشد و این موضوع را اصلاح کردیم. نکته دیگر بحث بازیکنان ۲۵ ساله بود که خواستار اضافه شدن دو سهمیه در صورت قرارداد با یک باشگاه بودند.

وی در پاسخ به اعتراض باشگاه ها به لیست بازیکنان زیر ۲۵ سال، تصریح کرد: باشگاه ها اعتراضی ندارند، درخواست آنها این است که دو بازیکن زیر ۲۵ سال به سهمیه اضافه شوند و در دستورالعمل از ابتدا این دو بازیکن در لیست زیر قرار گرفته اند. ۲۵ ساله باشه

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه مبلغی خارج از قرارداد به بازیکنان پرداخت می شود، گفت: فدراسیون فوتبال وظایف و اختیارات خاصی دارد و نمی تواند حساب شخصی یک فرد را کنترل کند. اساس آن چیزی است که در سازمان لیگ ثبت می شود و اگر خدای ناکرده پشت صحنه پول رد و بدل می شود، نهادهای نظارتی وارد شوند که این کار را کردند. مثلاً در یک باشگاه، بازیکنی گفته است که از اسپانسر پول گرفته است. در آیین نامه انعام دادن اسپانسر منعی ندارد و گفت خوب است و می تواند بدهد اما گفت هدایای نقدی اسپانسر یا هوادار باید در دفاتر باشگاه ثبت شود و ما در این دستورالعمل گفته است که قانون مبارزه با پولشویی باید رعایت شود. یکی از نهادهای نظارتی نیز همین موضوع را پیگیری کرد و از باشگاه مورد نظر توضیح خواست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا