ورزشی

سهمیه ایران در لیگ نخبگان رسماً کاهش یافت

همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم، سهمیه فوتبال ایران در دو فصل آینده لیگ برتر (۲۰۲۵-۲۰۲۶) کاهش یافت و به ۱+۱ رسید. پس از موفقیت العین در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان قهرمانی، فوتبال امارات توانست بالاتر از ایران قرار بگیرد و سهمیه ۱+۲ را کسب کند.

البته همانطور که گفته شد این کاهش سهمیه برای دومین دوره لیگ نخبگان اعمال می شود و در اولین دوره این پیکارها که از چند روز دیگر آغاز می شود، ایران سهمیه ۱+۲ را داشت. با صعود استقلال و پرسپولیس به مرحله گروهی و سپاهان در پلی آف. او شرکت کرد اما نتوانست به دور گروهی راه پیدا کند.

در بیست و سومین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه ها، برخی از مسئولان و اصحاب رسانه آنلاین و تعدادی دیگر از مسئولان هیأت های استانی، سازمان لیگ، روسای کمیته های اخلاقی و انضباطی، نایب رئیس فدراسیون نیز حضور داشتند. مصطفی زارعی حاضر در سالن توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. پرداخت

رئیس کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه برای فصل آینده لیگ نخبگان سهمیه ما کاهش یافته و ۱+۱ خواهد بود. این سهمیه با توجه به امتیازاتی که در پنج سال گذشته دریافت کرده ایم اعلام شده است. برای این موضوع که به کدام تیم ها سهمیه می دهند باید سازوکاری اندیشیده شود. ضمن اینکه در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا هم سهمیه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید گفت اگر نمایندگان ما در مسابقات امسال نتایج خوبی کسب نکنند ممکن است دوباره از سهمیه ما کسر شود. ۲ امتیاز با قطر فاصله داریم. یعنی این کشور که سهمیه ۱+۲ دارد دو امتیاز بیشتر از باشگاه های ما کسب کرده و جای جبران دارد که نیاز به برنامه ریزی خوبی در این زمینه دارد تا نمایندگان ما در آسیا نتایج خوبی بگیرند.

وی گفت: قرار است یک شرکت استرالیایی به عنوان نماینده AFC مدارک باشگاه ها را هم از راه دور و هم به صورت حضوری در مراحل صدور مجوز بررسی کند که کار ما را بسیار سخت می کند. در دو سال گذشته، ما در کمیته صدور مجوز حرفه ای سعی کرده ایم استانداردها را رعایت کنیم و سخت گیری های زیادی داشته باشیم. اما علاوه بر اینکه امسال استانداردها سخت شده، ممیزی ها نیز افزایش یافته است. خیلی نگرانم که اتفاقات فصول گذشته (خروج نمایندگان ایران از آسیا) تکرار شود که باید سیاست های لازم را در فدراسیون اعلام کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

زارعی در پایان افزود: یکی از مواردی که اخیرا اضافه شده مربوط به کیفیت ورزشگاه ها است که قطعا شرکت استرالیایی نسبت به ما نگاه سخت گیرانه تری به ورزشگاه ها خواهد داشت و امیدوارم تا پایان اسفندماه که زمان بازدید از استادیوم ها خواهد بود، به استانداردهای لازم برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا