فناوری

یک ایرانی در میان سرنشینان جدیدترین ماموریت «بلو اوریجین»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایسنا: موشک «نیو شپرد» شرکت بلو اوریجین، هشتمین ماموریت سرنشین دار خود را روز پنجشنبه نهم مرداد ماه انجام می دهد و شش مسافر از جمله دکتر ایمان جهانگیر، متخصص قلب ایرانی-آمریکایی را به فضا می فرستد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بلو اوریجین هشتمین پرواز فضایی سرنشین دار خود را در این هفته انجام خواهد داد.

جف بزوس Blue Origin پنجشنبه ۲۹ اوت را برای آخرین ماموریت گردشگری فضایی زیرمداری خود، NS-26 هدف قرار داده است.

موشک قابل استفاده مجدد نیو شپرد قرار است ساعت ۹:۰۰ صبح به وقت شرقی از تاسیسات Blue Origin در غرب تگزاس بلند شود. پخش زنده پرتاب از ساعت ۲۰:۲۰ به وقت شرقی آغاز خواهد شد.

شش نفر در مأموریت NS-26 پرواز خواهند کرد، از جمله نیکولینا الریک، نیکوکار و کارآفرین، استاد دانشگاه راب فرل، تاجر یوجین گرین، دکتر ایمان جهانگیر ایمن جهانگیر، متخصص قلب ایرانی-آمریکایی، کارسن کیچن، دانشجو، و افرایم رابین. یک کارآفرین

به گزارش بلو اوریجین، کیچن، دانشجوی ۲۱ ساله دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل (UNC)، رکوردی را در NS-26 ثبت خواهد کرد. او جوانترین زنی خواهد بود که از خط ۱۰۰ کیلومتری کارمان عبور می کند.

ناسا و ارتش ایالات متحده نشان فضانورد را به هر کسی که بالای ۸۰ کیلومتر پرواز کند اعطا می کند. جوانترین زنی که به این ارتفاع رسید، آناستاتیا مایرز ۱۸ ساله بود که در آگوست ۲۰۲۳ در یک پرواز زیر مداری Virgin Galactic این کار را انجام داد.

ماموریت NS-26 بیست و ششمین پرواز نیوشپرد و هشتمین ماموریت سرنشین دار این وسیله نقلیه خواهد بود. این دومین پرتاب نیو شپرد در سال جاری پس از ماموریت NS-25 در ماه مه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا