اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/07 |برنت 79 دلار و 68 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه پس از کاهش شدید روز قبل افزایش یافت. سرمایه گذاران بین نگرانی در مورد کاهش احتمالی عرضه نفت در لیبی و خاورمیانه و نگرانی در مورد تقاضای جهانی سوخت درگیر هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت افزایش، معادل ۰.۱۳ درصد، با ۷۵ دلار و ۶۳ سنت معامله می شود.
قیمت نفت دیروز بیش از ۲ درصد کاهش یافت و به رشد سه روزه بیش از ۷ درصدی پایان داد. نگرانی در مورد حاشیه سود پایین پالایشگاه بر تقاضای سوخت تاثیر گذاشته است و داده ها نشان می دهد که رشد مصرف جهانی نفت در سال جاری کندتر از حد انتظار بوده است.

اخبار کاهش ذخایر نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته نیز از بازار نفت حمایت کرد.
با این حال، بزرگترین خطر برای بازار، توقف احتمالی عرضه نفت لیبی است. انتظار می رود تولید ۱.۲ میلیون بشکه ای این کشور به دلیل ناآرامی های سیاسی متوقف شود. درگیری در خاورمیانه با مداخله نیروهای مسلح لبنان و ایران تشدید می شود.
جنگ غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس همچنان ادامه دارد و نشانه های زیادی از موفقیت مذاکرات آتش بس در قاهره دیده نمی شود.
با ورود رژیم صهیونیستی و حماس به دور جدیدی از درگیری، پیشرفت در مذاکرات صلح متوقف شده است.
از سوی دیگر، بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ آگوست ۳.۴۰۷ میلیون بشکه کاهش یافت. ذخایر بنزین ایالات متحده ۱.۸۶۸ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۱.۴۵ میلیون بشکه کاهش یافت.
انتهای پیام/۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا