اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/07

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه در نتیجه افزایش ارزش دلار کاهش یافت. سرمایه گذاران منتظر گزارش تورم ایالات متحده هستند که قرار است در هفته جاری منتشر شود، که مسیر سیاست پولی فدرال رزرو را تعیین خواهد کرد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۲۵۱۵ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۵۵۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.
شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرد.

تحلیلگران معتقدند بازار منتظر جرقه ای است که قیمت طلا را به بالای ۲۵۳۲ دلار برساند. انتظار می‌رود در بلندمدت قیمت طلا در محدوده ۲۵۸۵ تا ۲۵۹۵ دلار باقی بماند.
فعالان بازار منتظر انتشار داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده، محبوب‌ترین معیار فدرال رزرو برای سنجش تورم هستند.
معامله گران در مورد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر مطمئن هستند و ۶۷ درصد انتظار کاهش ۲۵ واحد پایه را دارند. ۳۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ سود وجود دارد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی هفته گذشته خود به کاهش نرخ بهره اطمینان داد و گفت که نرخ تورم به هدف دو درصدی بانک مرکزی نزدیکتر می شود.
از سوی دیگر، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه جولای حدود ۱۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که اولین افزایش ماهانه از ماه مارس را به خود اختصاص داد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۳۰.۳۱ دلار و پلاتین ۰.۶۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۶.۶۸ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا