اقتصاد جهان

افزایش محبوبیت تلگرام پس از دستگیری دوروف

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شرکت تحقیقات بازار Sensor Tower در تحلیلی اعلام کرد که پس از دستگیری پاول دوروف، موسس و مدیرعامل این شبکه اجتماعی، محبوبیت جهانی پیام رسان تلگرام افزایش چشمگیری پیدا کرد.

بر اساس گزارش ها، تعداد دانلود تلگرام در پلتفرم iOS در سراسر جهان در روز دوشنبه ۵ مردادماه نسبت به روز گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

در فرانسه، جایی که دوروف روز شنبه دستگیر شد، مسنجر پربازدیدترین اپلیکیشن در دسته شبکه های اجتماعی و سومین اپلیکیشن پربازدید در کل شد.

در ایالات متحده، تلگرام از نظر پربازدیدترین اپلیکیشن هایی که بازی ها را حذف می کنند، به رتبه دوم صعود کرد، اما سپس به رتبه سوم سقوط کرد.

به گفته سایت تحلیلی TechCrunch TechCrunch، رتبه بندی App Store بر اساس ترکیبی از معیارهایی مانند تعداد نصب برنامه و سرعت دانلود و همچنین عوامل دیگر است.

طبق گزارش شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن Appfigures، تلگرام تا ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه به وقت ایالات متحده به مقام دوم در نمودارهای رسانه های اجتماعی اپ استور دست یافت که می تواند به این معنی باشد که افزایش محبوبیت اپلیکیشن از قبل آغاز شده است، هرچند کوتاه مدت.

دوروف روز شنبه پس از ورود به فرودگاه پاریس-لو بورژه دستگیر شد. یک قاضی فرانسوی دو بار بازداشت دوروف را تمدید کرد و دادستان پاریس گفت که او به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی گسترده علیه فردی ناشناس دستگیر شده است.

تلگرام که حدود ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در سال ۲۰۱۳ توسط دوروف و برادرش در روسیه تاسیس شد. این کارآفرین در اواسط دهه ۲۰۱۰ کشور را ترک کرد و در دبی ساکن شد. در سال ۲۰۲۱ تابعیت فرانسه را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا