ترندهای روز

خنده ممنوع؛ «جوکر» گروگان گرفته شد!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پس از گذشت چند روز از «جوکر زنان» و صحبت درباره انتشار غیرمجاز این برنامه، حالا ساترا اعلام کرده که اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان هیچ ارتباطی به جوکر زنان نداشته و مربوط به جوکر مردانه بوده است. در این مدت انواع و اقسام گمانه زنی ها درباره دلایل عدم انتشار قسمت جدید جوکر منتشر شده است. برخی مهمترین دلیل را رعایت نکردن شأن زن در جامعه اسلامی دانسته و علیه این برنامه کمپینی به راه انداخته اند و گروهی دیگر از گروگان گرفتن تلویزیون برای بازگرداندن علیخانی و تولید فصل جدید «عصر جدید» صحبت کرده اند. “. در این بین هنوز به سوالاتی مانند تفاوت جوکر زنانه و مردانه و اینکه چرا زنان اجازه خندیدن ندارند پاسخی داده نشده است.

داستان از زمانی شروع شد که Filmo قسمت جدید جوکر را برای زنان تا ۱۵ سال اعلام کرد شهریور منتشر نخواهد شد. اگرچه دلیل عدم انتشار آن فرا رسیدن ایام سوگواری پایان ماه صفر بود، اما صحبت هایی مبنی بر جلوگیری از انتشار قسمت جدید آن نیز مطرح شد.

خبرگزاری فارس به نقل از ساترا نوشت که دو قسمت «جوکر زنان» از نظر محتوایی و رعایت نکردن شأن زنان مشکلات زیادی دارد و برای انتشار مناسب نیست. سپس کمپینی راه اندازی شد و مخالفان جوکر اعلام کردند که این برنامه باید تعطیل شود.

پخش جوکر بانوان مورد انتقاد رسانه هایی مانند خبرگزاری فارس قرار گرفت.

علاوه بر این خبرهایی هم شنیده شد که بحثی از آبروی زنان و مسائل غیراخلاقی مطرح نیست و ساترا به همین دلیل «جوکر» را متوقف کرد تا علیخانی را مجبور به بازگشت به تلویزیون و ساخت سری جدید «عصرجید» کند. در واقع بسیاری بر این باور بودند که ساترا اجازه اکران ادامه «جوکر بوانان» را نمی دهد تا زمانی که علیخانی برای عید نوروز کوتاه است.

در این میان بسیاری از مخاطبان به رفتار ضد زن در ساترا اعتراض کردند و در فضای مجازی نوشتند که این رفتار بیشتر با عملکرد طالبان همخوانی دارد و آیا می توان خنده را تنها به مردان واگذار کرد و خنده زنان را از بین برد؟

در ادامه این موج مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس نیز به این طرز تفکر واکنش نشان داد و گفت: اصولا جدا شدن برنامه ای مثل جوکر به فصل زنانه و مردانه را دوست ندارم هرچند که اینطور است. مناسب است برنامه هایی برای ایفای نقش های مردانه و زنانه به صورت جداگانه داشته باشیم، اما اکنون که این برنامه آماده شده است باید از دست اندرکاران آن به ویژه احسان علیخانی به عنوان طراح و تهیه کننده تشکر کرد که در نهایت موفق شد چنین برنامه ای را در این شیوه جدید این است که زنان در جامعه ما تا حد زیادی تحت ظلم و ستم هستند، اما خوشبختانه این روزها در کابینه دولت جدید شاهد تغییر نگرش به این قشر هستیم امور زنان، وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست به عنوان سه زن وارد دولت شده اند که یک قدم رو به جلو است.»

ساترا اعلام کرده است که با جوکر زنان مشکلی ندارد و هشدار وی درباره اتفاقات جوکر مردان بوده است.

تا به امروز مهران ده نمکی از اعضای تالار تحلیلی ساترا به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اطلاعیه ساترا درباره برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنانه ندارد و در واقع ساترا اعلام کرده است که اگر جوکر ۲ مردانه باشد. برنامه طبق اطلاعیه قبلی که وی صادر کرده بود اصلاح نشده است، مجبور است از طریق مراجع قضایی ادامه اکران جوکر ۲ را متوقف کند و در صورت اصلاح محتوای جوکر مردان، ادامه انتشار زنان جوکر ادامه خواهد داشت. در شورای صدور پروانه ساترا نیز مورد بررسی قرار گیرد و احتمالاً با یک اصلاحیه کوچک موفق به دریافت مجوز خواهد شد.

هنوز معلوم نیست سرنوشت جوکر زنان چه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا