بانک و بیمه

پرداخت وام ازدواج اولویت است

به گزارش افق میهن، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک های دولتی در خصوص تسهیلات بدهی و نرخ سود گفت: تلاش می کنیم در این زمینه در اسرع وقت مشکلات حل شود. با هماهنگی بانک مرکزی امکان پذیر است و این اراده به طور جدی در ستاد اقتصادی دولت وجود دارد.

همتی با بیان اینکه مسئولیت عملکرد بانک ها را از هیئت مدیره می طلبد، توضیح داد: انتظار دارم مسیر آینده بانک ها مشخص شود و هیچ توجیهی در این زمینه پذیرفته نشود و هیئت مدیره نمی تواند مثلاً اظهاراتی داشته باشد. ” خواستار اعطای وام به شخص یا شرکت شد.

وزیر اقتصاد افزود: زمان پرداخت تسهیلات یک تکلیف قانونی است. این داستان متفاوت است، اما در موارد دیگر شما باید محکم بایستید و خودتان تصمیم بگیرید و من از شما پاسخگو خواهم بود.

همتی تصریح کرد: با بانک های زیرمجموعه نیز باید به همین ترتیب اقدام کنید. یعنی اینطور نیست که مثلا من در انتصاب مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت های شما دخالت کنم و بعد از شما بخواهم که مسئولیت بپذیرید.

وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در ادامه بر لزوم جدی گرفتن موضوع واگذاری و افزایش بهره وری از دارایی های مازاد بانک ها تاکید کرد و گفت: در مجلس گفتم و هنوز هم می گویم مازاد را واگذار کنید. دارایی ها و عواید به «توسعه شرکت» و کمک به تولید سرازیر می شود

همتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با اعضای دولت در دیدار با آنان، با بیان اینکه این تنها راه رسیدن به رشد غیرتورمی در کشور است، گفت: شما به عنوان دولت و بانک های نیمه دولتی در جریان هستید. با توجه به محدودیت بودجه عمرانی دولت، سرمایه گذاری جدی در پروژه های با ارزش افزوده با اعتبارات واگذار شده انجام شود.

وی تصریح کرد: مراقب باشید، نمی گویم در املاک تجاری یا چیزهایی از این دست سرمایه گذاری کنید و مسکن و تورم املاک را دامن بزنید، بلکه می گویم یک شرکت مولد و مولد با هدف واگذاری ایجاد کنید.

وزیر اقتصاد با اشاره به هدف گذاری برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی، انتقال دارایی های مازاد از بانک ها و ایجاد بنگاه های مولد و سودآور را یکی از راه های تحقق این هدف برشمرد.

همتی با اشاره به تاکید مجلس بر تسهیل پرداخت وام ازدواج، با هماهنگی بانک مرکزی، پیشنهادی از معاونت بیمه و بانکی وزارت اقتصاد و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها در این خصوص درخواست کرد. در این راستا با توجه به محدودیت منابع بانک ها، بخشی از وام ازدواج در صورت امکان بدون نقد و به صورت اقساط لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان به متقاضیان پرداخت می شود.

وی در عین حال به مدیران بانک ها تاکید کرد که برای موفقیت در اجرای چنین طرحی وام ازدواج را در اولویت قرار دهند چرا که این خواسته بسیاری از مردم بوده است.

وزیر اقتصاد یکی از موضوعات مهمی که شبکه بانکی باید مد نظر داشته باشد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عنوان کرد و از بانک ها خواست برای تسریع در پرداخت این تسهیلات تفاهم نامه منعقد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا