بانک و بیمه

رشد فعلی شاخص بانکی کم کیفیت است| شاخص بانکی یک هفته ای ۲‌.۴ درصد رشد داشت

هادی بهرامی; بازار: بخش بانکی نقش مهمی در چرخه نقدینگی دارد و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است. بنابراین تحلیل شاخص صنعت و سهام مؤسسات بانکی برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. شاخص بانکی به طور میانگین وضعیت کل گروه را نشان می دهد که در هفته گذشته ۲.۴ درصد افزایش و در ماه گذشته ۳ درصد کاهش را به ثبت رساند. این شاخص پس از اصلاح اندکی روند، از محدوده ۷۸۶۰ واحدی به صعود خود ادامه داد و به محدوده ۸.۵۳ واحد رسید که نشان می دهد این روند تا رسیدن به اهداف بالاتر ادامه دارد.

بانک ملت با ارزش بازار ۱۴۳ هزار میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با ارزش بازار ۶۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت با ارزش بازار ۴۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در نهایت بانک شهر با ارزش بازار ۳۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین شرکت های جهان صنعت بانکداری به صورت سهام معامله می شود. در پی افزایش شاخص مثبت و رو به رشد صنعت بانکداری، سهام اکثر شرکت های بانکی مورد معامله قرار گرفت.

شاخص بانکی به طور میانگین وضعیت کل گروه را نشان می دهد که در هفته گذشته ۲.۴ درصد افزایش و در ماه گذشته ۳ درصد کاهش را به ثبت رساند.

شاخص گروه بانکی در حال حاضر در مقاومت ۸۰۰۰ ۸۰ واحدی قرار دارد که در صورت فراتر رفتن می تواند تا اهداف ۸۶۰۰، ۹۳۰۰ و ۱۰۲۰۰ واحد رشد کند. منطقه بین ۹۰۰۰ تا ۳۰۰ واحد نشان دهنده قوی ترین مقاومت میانی شاخص است. ما فرض می کنیم که بهترین حد پایینی شاخص در ناحیه ۷۳۰۰ واحد است و اگر حمایت استاتیک جزئی ۷۶۷۵ واحد از بین برود، حمایت معتبر است. ۷۳۰۰ دستگاه موجود است. با توجه به شرایط اقتصادی، سردرگمی بازار سهام و از دست رفتن حمایت مهم ۸۰۰۰۲۰۰ واحدی شاخص بانکی، پیش بینی می شود پس از بهبودی مجدد شاهد کاهش مجدد به حمایت ۷۳۰۰ واحدی، موج صعودی قیمت ها باشیم. دوباره آغاز خواهد شد

آخرین اخبار بانکی
۱- بانک سینا در نظر دارد برای افزایش کفایت سرمایه و ارتقای نسبت های نظارتی از ۴ به ۵.۴ میلیارد تومان، سرمایه جاری را از دو منبع سود انباشته و ذخایر افزایش دهد. سهام وسینا با ارزش بازار ۷ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان و ارزش معاملاتی ۶۷۰ میلیون تومان با بازدهی ۲.۶ درصدی در هفته گذشته با قیمت ۱۸۱ تومان معامله می شود.

۲- در پی اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها و کانال های خبری مبنی بر دریافت تسهیلات کارکنان بانک ها، بانک صادرات با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: جای تعجب است که عده ای هر از چند گاهی با فرافکنی و ارائه آمار و تحلیل های نادرست اقدام به حمله به کارکنان محترم می کنند. و خادمان نظام بانکی بانک صادرات ایران با بیش از ۲۲ هزار کارمند شاغل و بیش از ۳۵ هزار همکار بازنشسته، بار دیگر تاکید می کند که در پرداخت وام کاملا قانونی رفتار کرده است.

شاخص گروه بانکی در حال حاضر در مقاومت ۸۰۰۰ ۸۰ واحدی قرار دارد که در صورت فراتر رفتن می تواند تا اهداف ۸۶۰۰، ۹۳۰۰ و ۱۰۲۰۰ واحد رشد کند. با توجه به شرایط اقتصادی، سردرگمی بازار سهام و از دست رفتن حمایت مهم ۸۰۰۰۲۰۰ واحدی شاخص بانکی، پیش بینی می شود پس از بهبودی مجدد شاهد کاهش مجدد به حمایت ۷۳۰۰ واحدی، موج صعودی قیمت ها باشیم. دوباره آغاز خواهد شد

۳- بانک ملت از افزایش ۷۵ درصدی سرمایه نظارتی به ۱۵۳ هزار میلیارد تومان خبر داد و نسبت کفایت سرمایه را ۱۰.۱۸ درصد تایید کرد. این بانک که بزرگترین شرکت فعال در صنعت خود است، دارای نسبت سرمایه ثابت، دارایی کافی و سودآوری رو به رشد است که باعث جذابیت بیشتر سهام می شود.

۴- بانک تجارت با پرداخت بیش از ۱۴ مورد وام ازدواج و تولد در قالب ۶۷ هزار و ۶۴۶ مورد در ۵ ماهه امسال رتبه نخست شبکه بانکی را در این شاخص کسب کرد. در واقع این بانک مبلغ ۲۷۴۰ میلیارد تومان به مشتریان تحت عنوان تسهیلات وام ازدواج و زایمان پرداخت کرد.

۵- بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد در ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی منازل روستایی پرداخت شد. این کار نقش مهمی در کاهش نرخ مهاجرت از روستاها، حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیما و منظر روستا، تقویت و ایمن سازی مسکن روستایی و در نتیجه ارتقای سطح روستایی داشته است. زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا