اخبار اقتصاد ایران

بانک‌ مرکزی مجوز واردات خودرو با ارز سپرده خود را صادر کرد

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران؛ بانک مرکزی مجوز واردات خودرو با (ارز سپرده خود) را علاوه بر خودروهای برقی برای سایر خودروها نیز صادر کرده است.

افق میهن چند روز پیش نامه ای منتشر شد که بر اساس آن، تسویه حساب بانک مرکزی به مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، موافقت بانک مرکزی با تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود را اعلام کرد.

مهدی ضیغمی در گفت وگو با فارس، در خصوص اینکه چه نوع ارزی است (ارز سپرده خودتان) گفت: ارز سپرده خودتان یا ارز دیگران یعنی ارزی که در خارج از کشور وجود دارد و منشأ آن داخلی نیست.

وی بیان کرد: این ارز از محل صادرات نیست و ارزی نیست که در خارج از کشور مانده باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بانک عامل باید بررسی کند که مبدأ ارز واردات خودرو خارجی است، گفت: در واقع این ارز مشابه ارز سرمایه گذاری خارجی است یعنی ارزی که مردم به دست می آورند و کاری که در خارج از کشور انجام می دهند. .

وی افزود: همچنین این ارز می تواند مربوط به شخص خارجی یا سرمایه گذاری خارجی باشد که بخواهد از آن در کشور استفاده کند، بنابراین در صورت تشخیص بانک عامل، امکان واردات خودرو با آن ارز وجود دارد.

ضیغمی با بیان اینکه تمامی خودروها با ارز حاصل از سپرده خود و نه تنها برای خودروهای برقی قابل واردات به کشور هستند، اظهار داشت: بانک مرکزی مجوز واردات خودروهای برقی با ارز حاصل از سپرده وی و همچنین برقی را داده است. ماشین ها و هیبرید وارد مناطق آزاد می شود.

وی افزود: علاوه بر این بانک مرکزی واردات خودرو از ارز سپرده خود را به تمامی خودروها تعمیم داد بنابراین بر اساس مجوز بانک مرکزی، امکان واردات خودرو از ارز سپرده شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا