اقتصاد جهان

توافق کشورهای بریکس برای همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس چارچوب توافقنامه ای را در زمینه توسعه پایدار و مقابله با تغییرات آب و هوایی تصویب کردند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، سند مورد بحث همه جنبه‌های کلیدی اقدامات اقلیمی مانند «انتقال عادلانه، سازگاری، بازارهای کربن، مالی، علم و مشارکت شرکت‌ها» را پوشش می‌دهد.

ماکسیم رشنتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، توضیح داد که این چارچوب به کشورهای بریکس اجازه می دهد تا اقداماتی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بدون آسیب رساندن به رفاه اقتصادی خود تعیین کنند.

وی گفت: همه کشورهای بریکس درک می کنند که کشورهای توسعه یافته باید اقدامات یکجانبه و محافظه کارانه آب و هوایی را متوقف کنند.

این مقام روسی افزود: این اقدامات اقتصاد و زنجیره تجاری کشورهای در حال توسعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

رشنتنیکوف گفت: ما از کشورهای توسعه یافته می خواهیم که به تعهدات خود برای تامین مالی کشورهای در حال توسعه در زمینه تغییرات آب و هوایی عمل کنند.

بر اساس این گزارش، دومین سند، قرارداد همکاری بریکس در بازارهای کربن زدایی و کاهش گازهای گلخانه ای بود.

وزیر روسیه گفت: کشورهای بریکس در چارچوب همکاری در بازارهای کربن زدایی، این فرصت را خواهند داشت تا کل مجموعه مسائل مربوط به تجارت در واحدهای کربن زدایی (شامل رویکردهای زیرساختی، روش ها، روش های اعتبار سنجی و راستی آزمایی) را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا