ترندهای روز

تحقیق جدید: جبران کمبود خواب در آخر هفته می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

خواب کافی به عنوان یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از بیماری و افزایش طول عمر هیچ هزینه ای ندارد. بنابراین اگر در طول هفته کاری مشغول هستید و می خواهید کمبود خواب خود را جبران کنید، طبق یک مطالعه جدید، تعطیلات آخر هفته می تواند کمک زیادی به شما کند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، بر اساس تحقیقات جدید محققان مرکز ملی بیماری های قلبی عروقی پکن، که در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در سال ۲۰۲۴ ارائه شد، افرادی که در آخر هفته ها بیشتر می خوابند تا کمبود خواب را جبران کنند، ۲۰ درصد کمتر از آن هاست. که در تعطیلات آخر هفته نیز کم می خوابند. آنها مستعد بیماری های قلبی هستند.

این یافته ها بر اساس داده های ۱۴ ساله بیش از ۹۰۰۰۰ ساکن بریتانیا است که توسط تیمی از دانشمندان چینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. «زچن لیو» یکی از محققین این تحقیق می گوید:

“نتایج ما نشان می دهد که برای بخش قابل توجهی از جمعیت مدرن که از کمبود خواب رنج می برند، خواب آخر هفته با کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.”

سایر فواید خواب کافی در سبک زندگی سالم

اما فقط خواب برای قلب شما مفید است. تحقیقات نشان می دهد که استراحت با کیفیت کلیدی برای طول عمر، تناسب اندام و حتی حفظ یک رژیم غذایی سالم است.

حدود ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق منظم دچار کمبود خواب بودند که به عنوان خواب کمتر از ۷ ساعت در شب تعریف می شود.

به گفته دانشمندان علوم اعصاب، بزرگسالان برای استراحت خوب به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند. زیرا نخوابیدن می تواند سیستم ایمنی بدن را کاهش داده و خطر مرگ زودرس را افزایش دهد.

اگر خیلی کم بخوابید، با عواقب جدی مانند ضعف سیستم ایمنی، افزایش خطر ابتلا به سرطان و کاهش تمرکز مواجه خواهید شد که در صورت انجام فعالیت های روزمره مانند رانندگی می تواند کشنده باشد.

مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور مداوم کمتر از ۶ ساعت در شب می خوابند بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس به هر دلیلی هستند.

کمبود استراحت همچنین مغز شما را پیر می کند، تحقیقات نشان می دهد خطر ابتلا به زوال عقل و مشکلات شناختی در میان افرادی که به اندازه کافی استراحت نمی کنند، افزایش می یابد.

علاوه بر این، خواب کافی در ورزشکاران ارتباط مستقیمی با آمادگی جسمانی دارد. زیرا استراحت بین تمرینات باعث می شود عضلات شما قوی تر شوند. تناسب اندام یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش طول عمر است.

در نهایت، خوب خوابیدن می تواند به شما کمک کند به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید و حتی وزن کم کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که کمتر از شش ساعت و نیم در شب می خوابند بین ۲۷۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از همتایان خونی خود که یک ساعت بیشتر می خوابند دریافت می کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا