ترندهای روز

روش جبران یک سانتی‌متری کوتاهی قد ابتدایی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دبیر کمیته ملی شیر مدارس با اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گفت: میانگین قد دانش آموزان مقطع ابتدایی ۳.۸ سانتی متر بود که با اجرای طرح توزیع شیر این عدد به ۲.۷ سانتی متر رسید؛ در حالی که قد دانش آموزان ابتدایی ۳.۸ سانتی متر بوده است. بنابراین می توان گفت قد کوتاه دانش آموزان مقطع ابتدایی ۱.۱ سانتی متر جبران شده است.

روش جبران کوتاهی قد یک سانتی متری دانش آموزان مقطع ابتدایی

حسین اسداللهی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه نهاد ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به دنبال مکانی برای تامین بودجه طرح شیر هستیم، گفت: سال گذشته سازمان هدفمندی تامین مالی کرد. هزینه پروژه اما امسال سازمان برنامه با چالش هایی مواجه شد. اعتبار مواجه است.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای اجرای طرح در آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: تمامی ساختارها، شبکه ها و سامانه ها ایجاد شده و مشکلی در اجرا وجود ندارد.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس با بیان اینکه شرکت های لبنی آمادگی تولید شیر در طرح مدرسه را دارند، ادامه داد: سال گذشته این طرح اجرا شد و امسال شرکت ها منتظر اعلام ما هستند اما موضوع اصلی این است که اهتمام سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار است که در صورت ابلاغ و تامین اعتبار هیچ مشکلی در اجرای آن نخواهیم داشت.

اسداللهی با بیان اینکه رئیس جمهور نگاه مثبتی به طرح توزیع شیر در مدارس دارد، گفت: بر اساس بند د ماده ۷۱ قانون برنامه پنج ساله هفتم، دولت مجاز است این طرح را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی اجرا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس نظارت شورای عالی سلامت و سازمان غذا و دارو، ۸۹.۷ درصد از مصرف کنندگان این طرح از کیفیت، طراحی و مصرف طرح شیر مدارس در سال گذشته ابراز رضایت کردند، افزود: بر اساس نظارت های انجام شده. در بین دانشجویان انجام شد، ۹۵ درصد ابراز رضایت کردند. طرح مطلوب است و در پایان برنامه این رضایت به ۹۹.۸ درصد رسید.

دبیر کمیته ملی مدارس براساس گزارش شورای عالی سلامت میانگین قد دانش آموزان مقطع ابتدایی را ۳.۸ سانتی متر عنوان کرد و ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح این عدد به ۲.۷ سانتی متر رسید، یعنی ۱.۱ سانتی متر. در نتیجه اجرای این طرح کوتاهی قد جبران شده است.

اسداللهی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲۰ میلیون پاکت شیر ​​در مدارس توزیع شد که حجم بالایی بود، گفت: تسویه حساب انجام شده و بدهی نداریم و امیدواریم اعتبار امسال نیز تامین شود. به عنوان زنگ.” مهر زنگ مدرسه نواخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا