ترندهای روز

فاجعه بی‌‏سوادی؛ از هر ۲۰ نفر چند نفر سواد ندارند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در پایان تیرماه امسال تصویری از نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد بیشترین میانگین نمرات نهایی مربوط به استان یزد با ۴.۱۲ و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۷.۷۴ بوده است.

فاجعه بی سوادی; از هر 20 نفر چند نفر بی سواد هستند؟

معدل تهران ۶۷.۱۰، خراسان جنوبی ۱۱.۸۱، گلستان ۹.۶۵، خراسان شمالی ۹.۸۲، کرمان ۴۴.۹، بوشهر ۹.۴۹، قزوین ۱۰.۸۹، خراسان رضوی ۲۷.۱۱، قم ۲۷.۲۱، ۲۷.۱۱، اصفهانان ۲۷.۱۱. ۲۳/۱۰ ، هرمزگان ۸/۷۶ و…

همه استان ها در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند. چند روز پس از انتشار این نمرات، آمار رسمی بیشتری اعلام شد. در ابتدای مرداد ماه گزارشی در سایت های خبری منتشر شد که از وضعیت بسیار آشفته آموزش و پرورش خبر می داد. گزارشی که نمرات دانش آموزان سال گذشته را با سال های قبل مقایسه کرده و نشان می دهد که تمام استان ها با افت تحصیلی بسیار شدید مواجه هستند.

دانش آموزانی که از کلاس ششم به هفتم می روند، از هر ۲۰ نفر حداقل ۴ تا ۵ نفر اصلا سواد ندارند. خوابگاه های دانشجویی یا تعطیل هستند یا کمبود دارند. سرویس مدرسه حذف شده است. (معلمی از سیستان و بلوچستان). افت تحصیلی، کم سواد و ترک تحصیل با میانگین نمرات دانش آموزان در امتحان نهایی نشان داده می شود. به گفته معلمان مناطق محروم، شرایط شتاب بیشتری خواهد گرفت و کشور با موج بی سوادی مواجه خواهد شد. وضعیت مالی و کیفیت آموزش حرف اول را در این فاجعه می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا