ترندهای روز

برخی از ربات‌های کنفرانس پکن ۲۰۲۴ انسان‌های واقعی در لباس ربات بودند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

هفته گذشته کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۴ در پکن یکی از رویدادهای مهم برای دوستداران صنعت رباتیک بود. در این کنفرانس ۲۷ ربات انسان نما به نمایش گذاشته شد که یک رکورد محسوب می شود. ویدئویی از ربات های این کنفرانس در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن شاهد بودیم که یک ربات زن انسان نما به صورت طبیعی راه می رفت و در مقابل جمعیت ایستاده بود تا از او عکس گرفته شود. اکنون به نظر می رسد که این ربات یک انسان نما واقعی بوده است.

به گفته یک منبع آگاه X به نام Byron Vaughn، حداقل دو ربات حاضر در کنفرانس جهانی پکن در واقع زن بودند که احتمالاً توسط Ex-Robots برای ایفای نقش ربات انسان نما استخدام شده بودند.

در تصویر زیر می بینیم که ظاهرا یکی از این «ربات ها» در حال خوردن است:

برخی از ربات های کنفرانس پکن 2024 انسان های واقعی با لباس ربات بودند

ویدیوی زیر هفته گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برخی از کاربران تصور کردند که شاهد یک ربات انسان نما بسیار طبیعی هستند، اما در واقع این یک بازیگر است:

در واقع به نظر می رسد در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۴ در پکن که از ۲۱ تا ۲۵ آگوست (۳۱) برگزار می شود. مرداد تا ۴ شهریورشرکت EX-Robot دو زن را به عنوان ربات استخدام کرده بود تا نمایشگاه را جذاب تر کند. البته این اولین بار نیست که انسان ها با لباس ربات روی صحنه ظاهر می شوند. در سال ۲۰۲۲، تسلا رقصنده ای را با لباس Optimus روی صحنه آورد که واکنش های متفاوتی در اینترنت داشت.

با این حال، روبات‌هایی که در کنفرانس پکن دیدیم، کار خود را بسیار طبیعی انجام دادند و بسیاری از بینندگان نمی‌توانستند تشخیص دهند که این روبات‌ها انسان‌های واقعی هستند و حتی برخی می‌گویند که فیلم‌های علمی تخیلی به واقعیت تبدیل شده‌اند.

البته در این کنفرانس چین از دستاوردهای خارق العاده خود در زمینه رباتیک نیز رونمایی کرد که در چند سال آینده می توان آن را رقیب آمریکا در زمینه ربات ها دانست.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا