ورزشی

دربی 104؛ با تماشاگر در خارج از پایتخت یا بدون تماشاگر در تهران

برنامه رقابت های لیگ برتر به تازگی تا هفته دهم این رقابت ها اعلام شده است. این در حالی است که در حساس ترین بازی نیم فصل و همانطور که پیشتر در روزنامه «فریختگان» خبر داده بودیم، دیدار استقلال و پرسپولیس یا همان دربی صد و چهارم چهارشنبه چهارم مهرماه در فاصله بازی های حساس برگزار می شود. از دو تیم حاضر در لیگ قهرمانان. این در حالی است که با توجه به فاصله کم قبل و بعد از دیدار مغربی ها با تیم های الیت، پیش از این گمانه زنی ها مبنی بر به تعویق افتادن دیدار این دو تیم از هفته ششم مانند هفته چهارم وجود داشت. جلسات، و به آینده موکول خواهد شد. تبدیل شد. البته از سازمان لیگ خبر می رسد که تا این لحظه کادر فنی و مسئولان این دو باشگاه درخواستی مبنی بر تعویق این دیدار ارائه نکرده اند، اما در صورت ارائه این درخواست بعید است این موضوع به جایی برسد و روز ۱۰۴ دربی به تعویق می افتد.

در همین زمینه خبر می رسد در صورت درخواست دو باشگاه برای تعویق این دیدار، این موضوع بررسی می شود، اما به دلایلی که پیش از این در «فرهیختگان» به آن اشاره کردیم، احتمال تعویق این دیدار از سوی سازمان لیگ بعید است. . نکته دیگر اینکه زمان برگزاری دربی اعلام شده و ورزشگاه محل برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

در هر صورت مشخص است که دربی با همه مسابقات داخلی متفاوت است و برگزاری آن از نظر اهمیت و مکانیسم برگزاری قطعا با سایر مسابقات متفاوت است. همه اینها در حالی است که بازدید روز گذشته مدیران فدراسیون از ورزشگاه شهرقدس این امیدواری را به وجود آورد که حالا که استقلال قرار است در این ورزشگاه میزبان حریف خود باشد، احتمالا دربی صد و چهارم نیز در این ورزشگاه برگزار شود.

این موضوع به دلیل اهمیت برگزاری دربی و ظرفیت کم ورزشگاه است، این ورزشگاه از گزینه های میزبانی دربی خارج شده و احتمال برگزاری این دیدار در تاریخ اعلام شده در این ورزشگاه بسیار کم است.

بر این اساس از راهروهای سازمان لیگ خبر می رسد که با توجه به وضعیت فعلی ورزشگاه های پایتخت، تصمیم گیری برای انتخاب ورزشگاه دربی ۱۰۴ دو راه است. ابتدا مسابقه فوق خارج از پایتخت برگزار شود و در اولویت بعدی در صورت عدم امکان این مسابقه بدون تماشاگر در یکی از ورزشگاه های آماده تهران مانند آزادی یا تختی برگزار شود.

این در حالی است که از ورزشگاه هایی مانند یادگار امام تبریز و امام رضا مشهد به عنوان گزینه های اصلی برگزاری این دیدار حساس و مهم یاد می شود. ورزشگاه تازه تاسیس مس کرمان نیز یکی از گزینه های احتمالی میزبانی این دیدار محسوب می شود. اما نواقص موجود باعث شده تا این ورزشگاه هنوز افتتاح نشود و همین موضوع شانس برگزاری دربی پیش رو در این ورزشگاه را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا