ترندهای روز

اولین قاتل سریالی جهان که تن یک امپراتوری را می‌لرزاند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

امروز می خواهیم شما را با Lacoste از Galle آشنا کنیم. زنی وحشتناک که به عنوان اولین قاتل زنجیره ای جهان شناخته می شود و لحظه ای در کشتن افراد بی گناه تردید نکرد.

در تاریخ معاصر، تمام جنبه های زندگی بشر به تفصیل ثبت شده است. به همین دلیل است که ما از زندگی مردم عادی اطلاع داریم و حتی معروف ترین جنایتکاران صد سال اخیر را می شناسیم. با این حال، وضعیت در تاریخ باستان متفاوت است. در متون کهن تنها از پادشاهان، سرداران برجسته و گاه متفکران مشهور نام برده شده است. اگرچه یک استثنا وجود دارد و آن اولین قاتل زنجیره ای جهان است. کسی که به خاطر ظلم و سنگدلی اش توانسته در تاریخ جایگاهی جاودانه پیدا کند.

اجساد بسیاری در اتاق اولین قاتل زنجیره ای جهان انباشته شده بود

در روم باستان، شخصیت های برجسته تلاش می کردند تا به مقام امپراتوری برسند. در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. یکی از راه های رایج برای از بین بردن حریفان استفاده از سم بود. اینجاست که زنی به نام لاکوست اهل گول (فرانسه امروزی) جلو می آید. او در قرن اول پس از میلاد مرگبارترین سموم را ساخت و بسیار معروف بود.

اولین قاتل زنجیره ای جهان که بدن یک امپراتوری را تکان می دهد

جالب اینجاست که در نوشته های تاریخی معمولاً درباره افراد اختلاف نظر وجود دارد; اما همه قبول دارند که لاکوستا توانسته مرگبارترین سموم را برای کشتن مردم آماده کند. در ادامه به زندگی عجیب اولین قاتل زنجیره ای و تولید کننده سم جهان، نرون، امپراتور روم می پردازیم.

ورود لاکوست به روم باستان

سموم ساخته شده توسط لاکوست باعث مرگ بسیاری از افراد دربار امپراتوری روم شد. البته در مورد او شبهاتی وجود دارد; با این حال، کارشناسان تاریخ و باستان شناسی معتقدند که او در اصل متعلق به گول بوده و دانش ترکیب سموم مختلف را از آنجا آموخته است. اما چگونه اولین قاتل زنجیره ای جهان به رم آمد؟

لشکرکشی ژولیوس سزار به گول به بردگی یک میلیون نفر انجامید. احتمالاً لاکوستا نیز به عنوان برده در بازارهای روم فروخته شده است. او در مدت اقامت خود در رم توانست به عنوان فردی با دانش بالا در مورد گیاهان دارویی به شهرت برسد. زیرا در سال ۵۴ بعد از میلاد، آگریپا جوان، همسر امپراتور، از لاکوست خواست تا برای مسموم کردن و کشتن شوهرش به او کمک کند.

آگریپا جوان با امپراتور کلودیوس ازدواج کرد. اما او از این وضعیت راضی نبود. او همیشه قصد کشتن امپراتور را دارد. اما او نمی دانست چگونه چنین ایده ای را اجرا کند. تا اینکه شنید کسی متهم به ساختن سم است. اما شواهد کافی نیست. آگریپا دستور آزادی اولین قاتل زنجیره ای جهان را داد تا از او برای اهداف خود استفاده کند.

او به لاکوستا گفت که سمی با مواد بسیار کمیاب تهیه کند. این سم ابتدا باید باعث زوال عقل امپراطور شود و سپس مرگ او را به تاخیر بیندازد. بنابراین، هیچ کس در این موضوع شک نخواهد کرد. لاکوست نیز همین کار را کرد و در نهایت خدمتکاران به غذای امپراتور سم اضافه کردند. مدتی طول کشید تا سم اثر کند و آگریپا ناتوان بود. به همین دلیل دوباره او را مسموم کرد.

این بار به لاکوستا گفته شد که فوراً یک پر را در سم فرو کند. سپس از پزشک مخصوص امپراطور خواسته شد که پر را وارد دهان امپراتور کند تا مثلاً با ایجاد حالت تهوع، سم قبلی دفع شود. در حالی که سم بیشتری وارد بدنش می شد. پس از مرگ کلودیوس نرون، پسر آگریپا از اولین ازدواجش به سلطنت رسید.

استفاده از سموم مختلف در روم باستان

اطلاعات دقیق در مورد مواد تشکیل دهنده مورد استفاده توسط Lacosta در دسترس نیست. اما ظاهرا از مواد کشنده تری مانند آرسنیک، گیاه بلادونا و قارچ های سمی استفاده کرده است. البته آگریپا جوان تنها عضو خانواده سلطنتی روم نبود که از سم برای کشتن دیگران استفاده می کرد. کلودیا لیویا جولیا شوهرش دروسوس را که قرار بود امپراتور شود مسموم کرد. نرون برادر ناتنی خود را نیز با سم کشت. کالیگولا حتی یک ظرف بسیار بزرگ را با سم پر کرد.

اوضاع دربار روم به گونه ای بود که همه نگران مسموم شدن بودند. به همین دلیل مردم موظف بودند که غذای قبل از خود را امتحان کنند. نرون که به لطف اولین قاتل زنجیره ای جهان به تخت سلطنت رسیده بود، بیش از هرکس دیگری نگران بود. به طوری که همیشه سم بسیار خطرناکی را با خود حمل می کرد. در واقع هدف نرون این بود که اگر روزی مسموم شد، مرگی دردناک و تدریجی را تجربه نکند و بلافاصله دست به خودکشی نزند.

افزایش قدرت لاکوستا در دربار

پس از مرگ کلودیوس، اطلاعات بیشتری در مورد لاکوست از گول وجود ندارد. تا اینکه امپراتور نرون تصمیم می گیرد یکی از رقبای خود را حذف کند. اینجاست که او دوباره سراغ اولین قاتل زنجیره ای جهان می رود. نرون احساس می کرد که موقعیت قوی در تاج و تخت امپراتوری ندارد و ممکن است بریتانیکس، پسر همسر سوم کلودیوس، جای او را بگیرد.

در نتیجه برای تهیه سمی کشنده به لاکوستا رفت. نرون گفته بود که این سم باید درجا باعث مرگ شود و لاکوست ترکیبی از گیاهان کشنده را پیشنهاد داد. اگرچه به طرز عجیبی سم عمل نکرد. نرون که به شدت عصبانی بود، شخصاً لاکوستا را شلاق زد. سپس به او دستور داد تا ترکیبات سمی جدیدتر و قوی تری تهیه کند.

لاکوستا در حال آزمایش سموم جدید خود بر روی افراد بی گناه، بردگان و حتی کودکان بود. اولین قاتل زنجیره ای جهان فقط می خواست سمی فوق العاده قوی تهیه کند و برای جان انسان های سر سوزن ارزشی قائل نبود. بالاخره یک ترکیب مرگبار آماده شد. هنگام شام، خدمتکاران نوشیدنی گرمی برای برادر نرون آوردند. فرد پیشمرگ کمی از مشروب خورد و گفت سمی در آن نیست.

بریتانیکوس که خیالش راحت شد به خدمتکاران دستور داد تا نوشیدنی را خنک کنند. آنها همچنین با افزودن آب مسموم این کار را انجام دادند. پس از صرف یک جرعه، بریتانیکوس از بین رفت. نرون دستور داد که هیچکس نزدیک نشود. چون برادرش دچار حمله صرع شده بود. اندکی بعد، بریتانیکوس درگذشت. این اتفاق باعث شد که وضعیت اولین قاتل زنجیره ای جهان به کلی تغییر کند.

نرون لاکوستا را به عنوان مسموم کننده اصلی دربار افق میهن کرد و املاک و خدمتکاران زیادی به او داد. همچنین گروهی از افراد را به خاطر یادگیری هنر مسموم سازی زیر نظر لاکوستا معروف کرد. در این مدت لاکوستا ترکیبات زیادی تهیه کرد و همه آنها را روی افراد بی گناه آزمایش کرد تا در هنگام استفاده از آنها کاملا مطمئن باشند.

لاکوستا به عنوان اولین قاتل زنجیره ای جهان

بحث بر سر اینکه آیا لاکوستا اولین قاتل زنجیره ای جهان بوده است یا خیر وجود دارد. برخی او را به عنوان زنی فرصت طلب معرفی می کنند که تنها برای فرار از زندان و مرگ، سرنوشت خود را با خانواده سلطنتی گره زده است. دیگران او را یک قاتل بی رحم می دانند.

اولین قاتل زنجیره ای جهان که بدن یک امپراتوری را تکان می دهد

به گفته برخی از مورخان، آگریپا و نرون از او خواستند تا ترکیبات سمی برای مسموم کردن مردم تهیه کند. اگر لاکوستا موافقت نمی کرد، قطعاً جان خود را از دست می داد. پس چاره ای نداشت. این افراد همچنین ادعا می کنند که لاکوستا تحت دستورات سخت نرون در حال آزمایش سموم جدید بر روی افراد بود.

اگرچه گروهی دیگر معتقدند که او قطعا اولین قاتل زنجیره ای جهان است. زیرا لاکوستا حتی از اثربخشی یک سم راضی نبود و برای دریافت دوز دقیق آن را روی افراد مختلف آزمایش کرد. این هم باعث شد که اتاقش همیشه پر از بدن های مختلف باشد.

سقوط لاکوستا

نرون به لاکوستا قول داده بود که در هر شرایطی از او محافظت خواهد کرد. اگرچه امپراتور در سال ۶۸ پس از میلاد خودکشی کرد. لاکوستا زمان کافی برای فرار نداشت و سربازان امپراتور جدید، گالبا، او را اسیر کردند. گالبا گفته بود که این جادوگر باید کشته شود تا دیگر فرصت مسموم کردن مردم را نداشته باشد.

در نتیجه، لاکوستا به غل و زنجیر بسته شد و شهر را بردند. سرانجام او را اعدام کردند. برخی می گویند که گالبا دستور داد تا لاکوستا توسط حیواناتی که مخصوصاً آموزش دیده اند مورد تجاوز جنسی قرار گیرد. برخی دیگر مرگ او را عادی و صرفاً با ضربه شمشیر می دانند. در هر صورت پس از مرگ نرون، اولین قاتل زنجیره ای جهان نیز به پایان راه خود رسید.

اولین قاتل زنجیره ای جهان که بدن یک امپراتوری را تکان می دهد

البته برخی داستان هایی که درباره لاکوستا گفته می شود را اغراق آمیز می دانند. به گفته این افراد، پس از مرگ نرون، بسیاری تلاش کردند تا او را دشمن روم و فردی دیوانه معرفی کنند. در نتیجه، داستان‌هایی را در مورد مسموم کردن مردم چند برابر کردند تا تصویر نرون ضعیف و بد شود. در آن زمان سم یک سلاح زنانه محسوب می شد و امپراطور نباید از آن برای کشتن مخالفان خود استفاده کند.

این گروه داستان وحشی گری لاکوستا و تجمع مداوم اجساد در اتاق او را ساختگی و تلاش برای ترور نرون می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا