اقتصاد جهان

فشار صندوق بین المللی پول به اوکراین برای کاهش ارزش پول خود

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که انتظار می‌رود صندوق بین‌المللی پول فشار بر دولت اوکراین برای بستن کسری بودجه خود را افزایش دهد تا این کشور بتواند به دریافت مالی ادامه دهد. کمک

یک تیم صندوق بین المللی پول قرار است اواخر این هفته به کیف سفر کند تا ارزیابی کند که آیا دولت اوکراین به اهدافی مانند کاهش نرخ بهره، افزایش تلاش ها برای افزایش مالیات و کاهش ارزش پول دست می یابد یا خیر.

بر اساس این گزارش، این اقدامات برای حفظ قسط ۱.۱ میلیارد دلاری بعدی از وام ۱۵.۶ میلیارد دلاری به اوکراین ضروری است.

دولت اوکراین با حدود ۱۲۲ میلیارد دلار کمک بین المللی از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول حمایت شده است.

با این حال، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین ماه گذشته گفت که کیف همچنان با کسری بودجه ۱۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۵ مواجه است که هنوز توسط تعهدات مالی طلبکاران پوشش داده نشده است.

این نهاد مستقر در واشنگتن قصد دارد برای مهار کسری بودجه، بانک مرکزی اوکراین را تشویق کند تا با سرعت بیشتری ارزش گریونا (پول اوکراین) را کاهش دهد و در عین حال سیاست های پولی خود را در سال جاری سخت تر کند. شرایط تورم متوسط ​​کاهش خواهد یافت.

انتظار می رود این اقدامات باعث افزایش درآمدهای بودجه اوکراین به ارز محلی و کاهش هزینه های استقراض برای وزارت دارایی شود.

بانک مرکزی اوکراین با کاهش بیشتر ارزش پول ملی مخالفت کرده است. در همین حال، از زمان تشدید جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ارزش گریونا در برابر دلار آمریکا بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا