ترندهای روز

گام تازه اسپیس‌ایکس برای اسکان بشر در مریخ؛ ایلان ماسک برنامه ۴ ساله ارائه کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

قدرتمندترین موشک ساخت بشر با وجود تجربه پرتاب های ناموفق در حال آماده شدن برای پنجمین ماموریت خود است، ماموریتی که پس از چهارمین پرتاب موفقیت آمیز استارشیپ، ایلان ماسک را بیش از پیش به تحقق رویای سکونت انسان در مریخ امیدوار کرده است.

ایلان ماسک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: اولین پرتاب Starship به مریخ تا دو سال آینده انجام می شود و پنجره جدیدی در زمینه انتقال (انسان) از زمین به مریخ باز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس تاکید کرد: این پرتاب که با هدف تحقق فرود روی مریخ انجام می شود، بدون سرنشین خواهد بود.

آقای ماسک قول داد که اولین گروه از انسان ها در صورت فرود موفقیت آمیز بر سطح مریخ، ظرف چهار سال آینده به مریخ خواهند رفت.

ثروتمندترین مرد جهان توضیح داد: تعداد پروازها (به مریخ) از آنجا به طور تصاعدی به رشد خود ادامه خواهد داد تا زمانی که حدود ۲۰ سال دیگر هدف ساخت شهری خودکفا (در سطح مریخ) محقق شود.

استارشیپ بزرگترین و قدرتمندترین موشکی است که تا به حال توسط بشر ساخته شده است. این موشک حدود ۱۲۲ متر طول دارد و هنگام پرتاب، نیروی رانش تقریباً دو برابر موشک برنامه ماه ناسا (آرتمیس) ایجاد می کند.

اسپیس ایکس بر این باور است که استارشیپ بالاخره می تواند رویای دیرینه آقای ماسک در مورد استقرار انسان در مریخ را محقق کند.

زمانی که او اسپیس ایکس را در سال ۲۰۰۲ تاسیس کرد، قول داد که اولین انسان ها در عرض هفت سال روی مریخ فرود بیایند.

استارشیپ تا به امروز چهار ماموریت آزمایشی در آوریل و نوامبر سال گذشته و مارس و ژوئن امسال انجام داده است. با وجود تجربیات ناموفق، این موشک غول پیکر در هر پرتاب عملکرد بهتری داشته است.

در ماه ژوئن، یک موشک استارشیپ از یک بازگشت آتشین از فضا به فرود در اقیانوس هند با موفقیت جان سالم به در برد و یک ماموریت کامل را در چهارمین آزمایش خود به پایان رساند.

اسپیس ایکس در حال حاضر برای پنجمین پرواز آزمایشی Starship آماده می شود.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا