ترندهای روز

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال‌های جدید تلویزیون!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ظاهراً تغییر رویه ای که در سال های اخیر در سینما و نمایش خانگی شاهد بودیم به شکل شگفت انگیزی به تلویزیون رسیده است. پرداختن به ترانه های قبل از انقلاب در سریال هایی مثل «ولم کن» یا فیلمی مثل «جنگل نارنج» نمونه ای از این دست است. اکنون شاهد این اتفاق در تلویزیون هستیم. در این مقاله قصد داریم به دو سریالی بپردازیم که به تازگی از این الگو در تلویزیون پیروی کرده و خبرساز شده اند. با ما همراه باشید.

سریال توبی

سریال «توبی» درباره زندگی دختری به همین نام است که داستان او را در طول چهل سال از دهه ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۰ به تصویر می کشد. این داستان عاشقانه در دل وقایع مهم تاریخی ایران از جمله انقلاب اسلامی و همچنین جنگ تحمیلی است. در داستان اصلی کتاب، پدر طوبی در جریان حوادث ۲۸ مرداد او کشته می شود اما در سریال این اتفاق توسط ساواک و در سال های منتهی به انقلاب رخ می دهد. پشت دوربین این سریال چهره سرشناس سعید سلطانی قرار دارد که از آثار او می توان به «پس از باران»، «خانه ای در تاریکی»، «در جستجوی آرامش»، «بوم و بانو»، «ستایش» و … اشاره کرد. «یوار» که در سال ۱۴۰۰ پخش شد، با انتقادات زیادی همراه بود و اکنون انگیزه سلطانی برای جذب حداکثری مخاطبان دوچندان شده است، اما گویا چندان موفق نبوده است.

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال جدید!

به هر حال نکته جالب در مورد قسمت یازدهم سریال طوبی شبکه یک، استفاده از آهنگ تیرم تیرم بود. آهنگی نوستالژیک با صدای جمال وفایی و جلال همتی که جزو آثار ممنوعه پخش از تلویزیون است. داستان «طوبی» تا جایی پیش رفت که قنادی عماد (هومن برکنورد) پس از مرگ او تبدیل به کافه نسیم شد. البته برای باورپذیر بودن لازم است که موسیقی با این فضا همخوانی داشته باشد. ترجیح تهیه کنندگان استفاده از آهنگ تیروم تیرم است.

سریال غریبه

سریال Stranger ساخته سروش محمدزاده است که جایگزین سریال سرمهن مادری شد. سروش محمدزاده پیش از این چندین سریال از جمله سریال سوران، نوار زرد و همبازی را برای تلویزیون تولید کرده است. سریال غریبه یک سریال پلیسی – خانوادگی و عاشقانه است که یکی از لوکیشن های آن در ترکیه فیلمبرداری شده است.

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال جدید!

شخصیت پردازی ضعیف برای شخصیت های «غریبه» را می توان به عنوان یک ضعف نام برد. مثلا شخصیت «ارغوان» نامزد «امیرعلی» روانشناس است. «امیرعلی» پس از فوت همسرش تحت معالجه او بوده و روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. طبیعتاً اتفاق مهمی مانند زنده بودن زنی که «امیرعلی» او را مرده می‌دانست، ذهن او را به خود مشغول می‌کند و چالش مهمی در زندگی «امیرعلی» است، اما «ارغوان» نه به عنوان کاندیدای این شخصیت، اما به عنوان یک روانشناس، درک درستی از موقعیت دارد. او پیچیده نیست، مدام به «امیرعلی» فشار می آورد تا تکلیف این ماجرا روشن شود. با توجه به جایگاه «سریال» در کنداکتور سیما، انتظار می رفت اثری با کیفیت بالاتر جایگزین سریال موفق سرمه مادری شود.

دورهمی مهستی، ویگن و جلال همتی در سریال جدید!

اما از طرفی اتفاق مثبتی در قسمت دهم این سریال رخ داد که ملودی آهنگ معروف مهستی پخش شد. همانطور که خودش می گوید: «یه روزی که خیلی وقته رفته ام پیش من می آیی…» اتفاقاً حال و هوای قطعه با محتوای سریال همخوانی دارد و تلویزیون هم اجازه استفاده از سریال را داده بود. آهنگ در این سریال آهنگی با صدای ویگان نیز پخش شد و در قسمتی دیگر نوبت به پخش آهنگ گل طلایی من با پیانو رسید که آهنگی ماندگار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا