ترندهای روز

واکنش ایران‌خودرو به نصف شدن «دنا» در تصادف

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایران خودرو در واکنش به تصاویر منتشر شده از تصادفی که متاسفانه منجر به فوت دو هموطن شد، تاکید کرده است که این خودرو تصادفات متعددی داشته است که از نقاط مختلف به صورت غیراصولی در خارج از شبکه ایران خودرو جوش و متصل شده است.

ایران خودرو در واکنش به خبر این تصادف اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد خودروی مذکور در سال ۱۳۹۵ تولید و دارای دو تصادف شدید یک بار در سال ۱۳۹۶ و یک بار در سال ۱۳۹۸ بوده است.

اولین تصادف به گونه ای بود که برای ترمیم خودرو، قطعات بدنه خودرو در قسمت عقب شامل شاسی اصلی عقب، سینی کف و صندوق عقب، گلگیرهای داخلی و خارجی عقب و بسیاری از مجموعه های اصلی خودرو مانند ایربگ، محور عقب، درب ها. ، رینگ و لاستیک ، پلاس و … تعویض شده است.

این خودرو در سال ۲۰۱۹ دچار سانحه سنگین و واژگونی شد و در ترمیم غیر استاندارد کاغذی و تصادفی خودرو توسط خریدار بعدی علیرغم اینکه برای ترمیم صحیح خودرو نیاز به تعویض کامل اتاق بود. ، تمامی قسمت های بدنه خودرو اعم از سقف، ستون ها، سینی کف، گلگیرها و … به صورت جداگانه جوش داده شده و به یکدیگر متصل می شوند که در این حادثه از هم جدا شدند. بنابراین بدیهی است که تفکیک خودرو به کیفیت محصول تولید اولیه شرکت ایران خودرو ارتباطی ندارد.

طبق دستورالعمل استاندارد، تمامی خودروهای تولیدی ایران خودرو تست تصادف را در موسسات معتبر بین المللی با موفقیت پشت سر گذاشته و تاییدیه لازم برای شماره گذاری را دریافت کرده اند.

همچنین تمدید مجوز شماره گذاری خودرو به صورت دوره ای انجام می شود زیرا آخرین تست انجام شده بر روی خودروی دناپلاس در سال ۱۴۰۲ با موفقیت در مرکز تست معتبر خارجی انجام شد.

مقتضی است دستگاه های نظارتی ذیربط در خصوص ترمیم و استفاده مجدد خودروهای تصادفی با خسارت سنگین و مشابه مورد فوق موضوع را مورد توجه قرار داده و به منظور حمایت از کاربران خودرو و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نظارت لازم را در خصوص تداوم رعایت اصول و استانداردهای ایمنی در خودروهای تعمیر شده خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان باید اهتمام لازم را به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا