اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/19 |برنت 71 دلار و 97 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه یک دلار افزایش یافت. یک سیستم طوفانی در حال نزدیک شدن به سواحل خلیج‌فارس ایالات متحده است و بازارها پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده، از بحران نجات یافته‌اند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۱ سنت معادل ۱.۲۸ افزایش به ۷۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۳۹ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت، ۹۴ سنت معامله شد.
تحلیلگران معتقدند این افزایش قیمت پاسخی به وقوع احتمالی طوفان در سواحل خلیج آمریکا است.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده اعلام کرد که انتظار می رود سیستم جوی در جنوب غربی خلیج مکزیک قبل از رسیدن به ساحل خلیج فارس شمال غربی به یک طوفان قوی تبدیل شود. ساحل خلیج ۶۰ درصد از ظرفیت پالایشی ایالات متحده را در اختیار دارد.
قیمت نفت برنت هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت و در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ رسید.
آمار ضعیف مشاغل آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نگرانی‌ها را در مورد تقاضای ضعیف نفت از سوی بزرگترین مصرف‌کننده جهان افزایش داد.
داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که فهرست حقوق بگیران در بخش غیرکشاورزی در اینجا کمتر از حد انتظار رشد کرده است.
این اطلاعات باعث شد که فدرال رزرو در جلسه بعدی به کاهش ۲۵ واحد پایه به جای ۵۰ واحد پایه فکر کند.
کاهش نرخ بهره رشد اقتصادی را تسریع می‌کند و تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد و خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.
تقاضای ضعیف در دو اقتصاد بزرگ جهان، ایالات متحده و چین، حاشیه سود پالایشگاه ها در آسیا را به پایین ترین سطح فصلی خود از سال ۲۰۲۰ رسانده است. صادرات نفت به ساحل خلیج آمریکا در ماه گذشته به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۱۹ کاهش یافت.
انتهای پیام/۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا