بانک و بیمه

قیمت دلار در نیمه دوم سال افزایشی می‎شود؟

به گزارش افق میهن، تحلیل معاملات ارزی از ابتدای سال جاری حاکی از آن است که قیمت شاخص های ارزی در اکثر روزهای نیمه اول سال در وضعیت رشد منفی بوده است. برخی از تحلیلگران عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی را عامل این شرایط می دانند. در بخش عوامل سیاسی می توان به فاصله گرفتن ریسک ها از محیط بازار اشاره کرد.

از سوی دیگر هیچ تحریم یا تصمیم جدیدی بر اقتصاد کشور اعمال نشد تا انتظارات تورمی فعالان بازار را افزایش دهد. از سوی دیگر، در کنار عوامل اقتصادی، تحلیلگران به نوعی رکود در بازارهای کشور اشاره کرده اند که منجر به کاهش تقاضا در بازار ارز شده است.

از سوی دیگر بازارساز با حمایت از سمت عرضه در مواقع ضروری، با تکیه بر سرمایه گذاری های ارزی خود از بروز نوسانات شدید قیمتی جلوگیری می کند. عوامل ذکر شده در بازار در نیمه اول سال ۱۴۰۳ باعث قرمز شدن شاخص های ارزی شده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که همانند سال های گذشته احتمال افزایش نرخ ارز شاخص های ارزی در نیمه دوم سال وجود دارد. با این حال، اگر شرایط کم ریسک در روابط سیاسی ادامه یابد و بانک مرکزی نیز از ارز محلی حمایت کند، دورنمای بلندمدت بازار نیز ممکن است نوسانات کمتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا