ترندهای روز

علیرضا طبایی درگذشت | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

علیرضا طبایی (شاعر و ترانه سرا) در سن ۸۰ سالگی درگذشت احمد طبایی فرزند این شاعر با اعلام این خبر گفت: پدر صبح امروز (دوشنبه ۱۹) شهریور) گم شد. وی با بیان اینکه از این حادثه شوکه شده است، افزود: هنوز زمان برگزاری مراسم تشییع مشخص نیست.

علیرضا طبایی زاده ۱۴ آذر در سال ۱۳۲۳ در شیراز بود که امروز در سن ۸۰ سالگی در منزل خود درگذشت. اولین مجموعه شعر او با نام غنچه های پاییزی در تیرماه ۱۳۴۴ منتشر شد و در سال ۱۳۴۸ به ترانه سرایی روی آورد و در چند سالی موفق به ساخت ترانه هایی چون طلسم آرزوها، کوچه میعاد، عشق تو نمی میرد. «تنها با گل»، «شهر فرنگ چشمت»، «مرد سرگردان»، «یاد آن شب ها»، «دختر دریاها»، «آسمان آسمان»، «نگاهم با نگاه تو قصه دارد» و … طبایی به مدت ۱۴ سال مدیریت صفحات شعر مجله جوانان موج را نیز بر عهده داشت.

از این شاعر مجموعه شعرهای زیر منتشر شده است: «غنچه های پاییزی» سال ۱۳۴۴، انتشارات پیروز، «از انتهای شب» در سال ۱۳۵۰، انتشارات بامد، «خورشیدهای روی دیوار» در سال ۱۳۶۰، انتشارات توس، «شاید». گناه از عینک من، «باش» در سال ۱۳۸۵، انتشارات آینه جنوب (این مجموعه از سوی جایزه شعر خبرنگاران به عنوان کتاب سال افق میهن شد)، «مادر ایران» در سال ۱۳۹۱، انتشارات شادان و «رعد اما ناگهان» در سال ۱۳۹۲، انتشارات آوای کلار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا