ترندهای روز

پیشنهاد خاص به علم الهدی درباره آرمیتاژ و آلتون

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تلگرامی خطاب به علم الهادی نوشت:

امام جمعه محترم مشهد! سلام علیکم

شما به آقای رئیس جمهور دستور داده اید که قانون عفاف و حجاب را که به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است، ابلاغ کند. اصرار بر اجرای قانون حتی اگر گزینشی باشد اشکالی ندارد اما…

من هم مثل شما و اگر جسارت ندارید حتی بیشتر از شما به حجاب اعتقاد دارم و خانواده ام نیز به آن تعهد عملی دارند. از طرفی معتقدم قانون باید اجرا شود، اما شما را به عنوان یک مبلغ دینی که عمرتان را در این مسیر گذرانده اید، دعوت به گردش می کنم.

یک روز بعد از ظهر که هوا خنک می شود، بیایید به یکی دو مرکز خرید معروف مشهد سری بزنید. مثلا آرمیتاژ، آلتون یا هر جای دیگری که بخواهید. بی خبر و بی خبر بیا. کسی را با خود نیاورید. از محافظان خود بخواهید با کمی فاصله از شما مراقبت کنند

حتما در این مراکز خرید زنان و دخترانی را خواهید دید که از حجابی که من و شما به دنبال آن هستیم دور هستند. ممکن است با دیدن این صحنه ها اعصابتان به هم بریزد و قیافی کنید و به خودتان بگویید «اسلاما»؟ گشت ارشاد کجاست؟ پس چرا دکترها قانون حجاب را امضا و اعلام نمی کنند تا این دخترهای بی حجاب و روسری اینطور وقیحانه در شهر مانور ندهند؟

اما مراقب باشید. آیه معروف «ولکنت فازا غلیظ القلب، از تو رانده شوند، بیامرز و برایشان استغفار کن» که خداوند به رسولش که حاکم جهان است می فرماید: اگر خشن و سنگدل بودی، از هر سو پراکنده می شدی». پس آنها را ببخش و برایشان طلب آمرزش کن.

با رعایت موازین شرعی به سراغ چند نفر با حجاب و بی حجاب بروید. اصلا نگران نباش آنها به شما توهین و بی ادبی نخواهند کرد. اکثر آنها حتی اگر از روحانیت متنفر باشند به آنها احترام می گذارند. آنها بدتر از فرعون نیستند. خداوند به موسی فرمود: وقتی با برادرت نزد او رفتی آهسته سخن بگو. با این زنان آرام صحبت کنید. از آنها بپرسید چرا حجاب ندارند یا چرا حجاب ندارند؟

پاسخ هایی خواهید شنید که انتظارش را ندارید. متدینین و برخی مسئولان نسبت به عملکرد ما تردید دارند. حتماً به شما می گویند موهای من بیرون بودن بدتر است یا بخور بعضی ها؟ و مثلا وام نجومی به رئیس بورس؟ یا مثلا جامعه از حجاب من بیشتر آسیب می بیند یا بیکاری جوانان؟ یا می گویند همه احکام خدا اجرا شده و این حجاب است؟

پاسخ های آماده ای برای این گونه سوالات داشته باشید و پرسش کنندگان را متقاعد کنید. در کل وظیفه شما هدایت جامعه است و برای راهنمایی شما باید از کلمات نرمی مانند پیامبر و ائمه استفاده کنید. وقتی از شما می خواهند اخم نکنید، عصبانی نشوید و برای پوشاندن آنها عجله نکنید. یادتان هست پیامبر رحمت در سه سال اول بعثت چند نفر مسلمان شدند؟ فکر کردن به این بخش از تاریخ شما را امیدوار می کند.

از طرفی از آنها بپرسید که مثلا چقدر پول گرفتید که در این پاساژ جولان برهنه آمدید؟ یا کدام دشمن شما را فریب داد تا این کار را انجام دهید؟ یا مثلا استفاده از ماهواره و فیلترشکن چقدر روی پوشش فعلی شما تاثیر گذاشته است؟

بنابراین، از موج سواری خسته شده اید؟ خدا قوی است. از مرکز خرید به خانه یا محل کار خود برگردید، یک فنجان چای بنوشید و به تاثیر تور فرهنگی خود فکر کنید. اگر حتی ذره ای شک در ذهن یک خانم محجبه ایجاد کرده باشید که ممکن است کار اشتباهی انجام دهد، برنده شده اید.

آقای علم‌هادی! مکالمه معجزه می کند. گفت و گو کردم یعنی تو بگویی و بگذار طرف مقابلت بگوید. یک طرفه صحبت کردن از روی منبر یا سکوی نماز جمعه کارکرد خودش را دارد و همه جا مؤثر نیست. چنین دیالوگی را یک بار تجربه کنید و تاثیر آن را با تمام سال هایی که مونولوگ صحبت کرده اید مقایسه کنید.

مطمئنم بعد از این اقدام دیگر نیازی به نسخه برای مقابله با بی حجابی نخواهید داشت. شما حتی دستور اجرای قانون حجاب را هم نمی دهید. قبول دارید که زنان و دختران روسری سر نمی کنند. شما هستید که باید هزینه کارهای فرهنگی انجام نشده خود را بپردازید. به جای طلبکار شدن، بدهکار می شوید. به جای کلمات غلیظ و تند، از ادبیات مهر شما استفاده می کنید با لحن تند جامعه را به دو قطب موافق و مخالف حجاب تقسیم نمی کنید. شما از افراد محجبه متنفر نیستید و برعکس…

و اگر درست عمل کنید هدایت خواهید شد. وگرنه آش همان است و کاسه هم همینطور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا