ترندهای روز

باند دو نفره موبایل‌قاپی متلاشی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

چند روز پیش مرد جوانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت گوشی تلفن همراهش توسط موتورسواران نقابدار خبر داد.

مرد مالباختی ۱۱۰ پس از حضور نزدیکترین واحد گشت موتوری پلیس گفت: روانشناس و مشاور مسائل خانوادگی هستم. ساعتی پیش من و همسرم سمیناری در مورد روابط خانوادگی برگزار کردیم و بعد از سمینار تصمیم گرفتیم به شهر محل زندگی خود در شمال کشور برویم. برای رفتن به ترمینال درخواست تاکسی اینترنتی کرده بودم. کنار خیابون داشتم به گوشیم نگاه می کردم که ناگهان دو مرد جوان موتورسیکلت دار به ما نزدیک شدند، یکی از آنها گوشی را از دستم ربود. خیلی سریع اتفاق افتاد اما بلافاصله مچ موتورسیکلت را گرفتم و در یک لحظه خالکوبی روی دستش را دیدم. نوشته بود: «تا صبح هیچ شمعی نسوخت» و خالکوبی شمع در کنار آن بود.

مرد گمشده ادامه داد: موفق به نگه داشتن او نشدم و سارق جوان به سرعت مچ دستش را از دستم گرفت و متواری شد.

تحقیقات پلیسی با شکایت روانشناس جوان آغاز شد. در گام اول بازرسی از دوربین های مداربسته اطراف محل سرقت با دستور ماموران تحقیق پرونده و در فاصله کوتاهی تصاویر موتورسواران به دست آمد. اگرچه در تصاویر به دست آمده مشاهده می شد که هر دو سارق سر و صورت خود را با نقاب و کلاه پوشانده بودند، اما همچنان سرنخ هایی در تصاویر وجود داشت که یکی از آنها مردی قوی هیکل درشت و دیگری ریزه اندام و ریزه اندام بود. مرد لاغر در ادامه تحقیقات، سرنخ های به دست آمده مأموران را به سرقت های مشابهی سوق داد که در این سرقت ها همان سارقان با مشخصات مشابه اقدام به سرقت می کردند و مدتی بود که ماموران پلیس در تعقیب آنها بودند.

با بررسی سایر شکایات مشخص شد دو متهم تحت تعقیب سارقانی هستند که در خیابان های پایتخت پرسه می زنند و با مشاهده رانندگان تاکسی اینترنتی که مسافر بعدی خود را تایید می کنند و توجهی به گوشی ندارند و یا عابرانی که در حال تردد هستند. عکس، فیلمبرداری یا صحبت کردن و توجه نمی کنند و گوشی خود را می گیرند.

در ادامه با توجه به سریالی بودن سرقت های این باند، احتمال سابقه دار بودن مجرمان به عنوان یکی از فرضیات اصلی کارآگاهان پلیس مطرح شد. با این ظن، کارآگاهان به سراغ آلبوم متهم با سابقه اداره آگاهی رفتند و با تمرکز جست وجو، متهمی را پیدا کردند که تنومند و درشت اندام با چشمان رنگی و خالکوبی با اشعار و شمع روی دستش است.

با محدود کردن گزینه های احتمالی، کارآگاهان به چند مظنون رسیدند و با نشان دادن تصاویر به مشاور جوان و همسرش پژمان، یکی از متهمان سابقه دار این پرونده، هر دو وی را سارق اصلی معرفی کردند. .

پس از آن تصویر پژمان به سایر شکات نشان داده شد و با تایید آنها، پژمان به عنوان یکی از استراق سمعان پایتخت تحت تعقیب قرار گرفت.

در این دستور تحقیقات برای دستگیری پژمان ادامه یافت و در نهایت کارآگاهان موفق به دستگیری وی شدند. پس از آن با اطلاعاتی که متهم قوی در اختیار تیم تحقیق قرار داد، همدست وی راز نقش نیز دستگیر شد.

در تحقیقات تکمیلی متهمانی که به سرقت های سریالی گوشی اعتراف کردند و با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی پایتخت قرار گرفتند تا تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی اموال اعضا ادامه یابد. از این باند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا