اخبار اقتصاد ایران

دلالی جدید به دنبال اعلام نتایج ایران‌خودرو/ فروش حواله از ۱۰۰ تا ۹۴۳ میلیون تومان! :: افق میهن

به گزارش افق میهن، کمتر از یک ماه پیش (۲۴ مرداد گروه صنعتی ایران خودرو پس از وقفه ۱.۵ ساله در طرحی جدید برای فروش محصولات خود بخشی از ظرفیت تولید سال جاری خود را در قالب پیش فروش و فوق العاده برای سه گروه متقاضیان ثابت مادر و مالک آغاز کرد. از ماشین های دست دوم .

این پروژه که شامل محصولات این گروه خودروسازی شامل ررا، پژو ۲۰۷ خانواده دستی، تارا، راناپلاس، سورن پلاس، خانواده هایما و دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT می باشد به صورت پیش فروش و فوق العاده طرح فروش و بر اساس اولویت و در چارچوب مصوبات شورا، رقابت و آیین نامه تنظیم بازار خودروهای سواری منتشر شده بود و پس از چندین نوبت امروز و فردا، سرانجام یکشنبه هفته گذشته (۱۱) به اجرا درآمد. شهریور ماه) قرعه کشی برای اولویت بندی متقاضیان برگزار شد.

قرعه کشی برای انتخاب مشتریان نهایی ضروری بود. زیرا بیش از سه میلیون نفر در این طرح ثبت نام کردند اما در این مرحله تنها ۱۱۵ هزار دستگاه موجود بود. بعد از یک هفته بالاخره از عصر شنبه (۱۷ شهریور (ماه) کار بارگذاری نتایج قرعه کشی آغاز شد و دیروز (یکشنبه) این کار به پایان رسید و لیست نهایی برگزیدگان منتشر شد.

بر این اساس با اعلام نتایج نهایی و مشخص شدن برندگان این قرعه کشی، طبق روال این گونه طرح های فروش، با وجود ممنوعیت خرید و فروش حواله خودرو، دامنه این معاملات گسترش یافته است. در سایت ها و آگهی های فروش و از قضا بازار داغی دارد. چرا که بالا و پایین شدن آگهی ها نشان می دهد که تب سفته بازی در طرح حمایت از خانواده و جوانان که برای مادران دو فرزند یا بیشتر در نظر گرفته شده است، سریعتر شده و حواله خودروهای این طرح گران شده است.

به عنوان مثال اگر حواله معمولی بین ۱۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود، حواله مادران از ۳۰۰ میلیون تومان شروع می شود و تا ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.

در این صورت عده ای نیز متقاضی خرید حواله هستند که اعداد پایه را با ارقام پایین ۱۱۱، ۱۲۵ و ۱۲۵ میلیون تومان وارد کرده اند تا گزینه قیمت خالی نباشد. در غیر این صورت دارندگان حواله ها با این قیمت ها نمی فروشند.

در ادامه بخشی از این آگهی از روز گذشته که ساعاتی پیش لیست نهایی برگزیدگان اعلام شد، به این شرح است که حواله های فروش ۶۸۰، ۷۱۰ و حتی ۹۴۳ میلیون تومانی در آن به چشم می خورد.

خرید و فروش "حواله ها" باز هم گسترده شد/ فروش حواله از 100 به 943 میلیون تومان!

خرید و فروش "حواله ها" باز هم گسترده شد/ فروش حواله از 100 به 943 میلیون تومان!

خرید و فروش "حواله ها" باز هم گسترده شد/ فروش حواله از 100 به 943 میلیون تومان!

بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد که برخلاف انتظار، محصول جدید ایران خودرو (ررا) با استقبال خوبی از سوی نمایندگی‌ها مواجه نشده و علاوه بر کم بودن تبلیغات، با قیمت‌های بالا و قیمت‌ها به فروش نمی‌رسد. از ۲۰۰ تا ۳۰۰. در نهایت طرح مادران ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. این موضوع در مورد دو خودروی برقی لونا و بیستیون نیز صدق می کند و چندان مورد استقبال نمایندگی ها نیست.

یکی از دلایل عدم مقایسه خودروهای RERA و الکتریکی احتمالاً قیمت این خودروها است که احتمالاً تفاوت چندانی با بازار آزاد نخواهد داشت. بنابراین سرمایه گذاری در آن برای دلالان چندان سودآور نیست.

همانطور که گفته شد با وجود ممنوعیت ها این موضوع به سادگی و بدون ورود هیچ دستگاه نظارتی انجام می شود. در نتیجه از این سه میلیون نفر شاید بیش از دو میلیون نفر دلال و تاجری باشند که صرفاً برای کسب سود از این بازار وارد این بازار می شوند که سال هاست از بازار مصرف جدا شده و شکلی به خود گرفته است. یک بازار سرمایه

در این میان عدم نیاز به گواهینامه رانندگی که پیش از این برای مادران متقاضی اجباری نبود و از آنجایی که این طرح اخیر دیگر شرط ثبت نام برای متقاضیان عادی محسوب نمی شد، بازار دلالی را داغتر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا