ورزشی

سورپرایز امیر قلعه‌نویی برای اماراتی‌ها؛ ۴ بازیکن جدید وارد می‌شوند

تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی خفیف یک بر صفر مقابل قرقیزستان، امروز (سه شنبه) باید در دومین دیدار خود در دور سوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف امارات برود. شاگردان امیر قلانوی به مصاف تیمی می روند که در اولین دیدار دست به کار بزرگی زد و قطر قهرمان ۲ دوره اخیر جام ملت های آسیا را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. این احتمال وجود دارد که ترکیب تیم ملی نسبت به دیدار اول دستخوش تغییراتی شود که در این گزارش به آن می پردازیم.

محمد حسین کنعانی زادگان

بازگشت محمدحسین کنعانی زادگان به ترکیب اصلی تیم ملی برای بازی با امارات تقریبا قطعی است. مدافع پرسپولیس مقابل قرقیزستان روی نیمکت نشست و محمدامین حزباوی جای او را در مرکز خط دفاع پر کرد. حتی اگر مدافع جوان سپاهان آن اشتباه بزرگ را مرتکب نشده بود، باید برای این دیدار به نیمکت باز می گشت و جای خود را به کنعانی ها می داد، اما اشتباه مذکور و اشاره ویژه قالانی به آن در نشست خبری بعد از بازی. . مهر تاییدی بر این جابجایی بود.

صالح حردانی

یکی از محتمل ترین تغییرات در ترکیب تیم ملی ایران در بازی با امارات، حضور صالح حردانی در ترکیب اصلی خواهد بود. بازیکن این فصل سپاهان در دیدار مقابل قرقیزستان روی نیمکت نشست و جای خود را به آریا یوسفی داد. امیر قلانویی اما چندان از عملکرد بازیکن جوان خود راضی نبود و با توجه به برتری حردانی در کارهای دفاعی نسبت به هم تیمی خود، به نظر می رسد صالح همانند دیدار مقابل ازبکستان، مدافع راست تیم ملی باشد. او احتمالا در این پست باید دوئل سختی با یحیی الغسانی داشته باشد. وینگر اماراتی موفق شد دروازه ایران را در جام ملت های آسیا باز کند.

سعید عزت اللهی

امید نورافکن و سامان قدوس ۲ هافبک میانی ایران مقابل قرقیزستان قرار گرفتند. نورافکن یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد و نقش مهمی در تک گل ایران داشت اما قدوس نتوانست بازیکن معمولی تیم امیر قلعه نویی باشد. سامان هنوز با تیمی برای فصل جدید به توافق نرسیده و مشخص بود که با شرایط مسابقه فاصله دارد. حالا ممکن است برای تقویت کمربند میانی شاهد نیمکت نشینی قدس و حضور سعید عزت اللهی باشیم. شماره ۶ تیم ملی مدت ها مصدوم شد و ممکن است به دلیل آشنایی با فوتبال امارات وارد زمین شود. البته سعید در چند دقیقه حضورش در زمین مقابل قرقیزستان نشان داد که با فرم ایده آل فاصله دارد. گزینه دیگر موجود در این پست محمد کریمی خواهد بود. هافبک و کاپیتان سپاهان که فصل را خیلی خوب شروع کرد و سرمربی تیم ملی هم اعتقاد خاصی به بازی او دارد. با این حال، قدوس همچنان اولین انتخاب برای فیکس خواهد بود.

علیرضا جهانبخش

کاپیتان تیم ملی ایران دیگر بازیکنی است که برای فصل جدید تیمی پیدا نکرده است. علیرضا جهانبخش در جدال با قرقیزی ها روی نیمکت نشست و در اواسط نیمه دوم جای علی قلی زاده را گرفت اما انتظارات را برآورده نکرد. شاید تجربه این بازیکن و وزنی که در زمین به تیم می دهد باعث شود کادرفنی تیم ملی او را در ترکیب اصلی قرار دهند و احیاناً علی قلی زاده یا حتی مهدی قیدی را از میادین حذف کنند. قلی زاده بهترین نمایش ممکن را مقابل قرقیزستان نداشت و موقعیت گلزنی خوبی را از دست داد اما همچنان می تواند مهره تاثیرگذاری مقابل امارات در فاز هجومی باشد.

مهدی ترابی

یکی دیگر از بازیکنانی که به احتمال زیاد در ترکیب اصلی ایران مقابل قرقیزستان قرار خواهد گرفت، مهدی ترابی است. مهدی که یکی از ۱۱ بازیکن اصلی بازی با ازبکستان بود، فصل را با تراکتورسازی بسیار خوب آغاز کرد و برخلاف فصول گذشته، از همان ابتدا آمادگی بالای خود را به نمایش گذاشت. در صورت حضور در ترکیب اصلی جایگزین مهدی قیدی و با درصد کمتری علی قلی زاده می شود. در بازی قبل مهدی از ابتدا در زمین حضور داشت اما خبری از آن بازیکن تاثیرگذار اتحاد کلبا نبود. اما نباید فراموش کرد که زمین فولادشهر بیش از هرکسی روی بازی ستاره بوشهری سابق استقلال تاثیر مخربی داشت. قائدی می تواند با فیکس ادامه دهد و دلیل اصلی آن تجربه بالای این بازیکن از فوتبال و فضای امارات است.

امیر قلعه نویی در دیدار روز سه شنبه می تواند تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کند اما به نظر می رسد برخی از افراد مانند سیدحسین حسینی، ارشا شکوری، پیام نظام، علی نعمتی و جواد آقایی پور فرصت خاصی برای گسترش بدن خود پیدا نکنند. در این مسابقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا