اخبار اقتصاد ایران

پذیره نویسی سهام بانک شهر آغاز شد :: افق میهن

بانک شهر پیرو مصوبه مجمع عمومی فوق العاده این بانک در تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری؛ برای پذیره نویسی سهام بانک از مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و اداره ثبت شرکت ها استفاده می شود.

بانک شهر در راستای توسعه فعالیت های بانکی و اصلاح ساختار مالی، با انتشار آگهی در روزنامه های همشهری و دنیای اقتصاد در تاریخ ۲۹ شهریورماه، پذیره نویسی سهام این بانک را اعلام کرد.

در متن آگهی پذیره نویسی سهام بانک شهر آمده است:
به اطلاع می رساند به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۳۱/۰۴/۱۴۰۳ شرکت بانک شهر سهامی ام و شماره مجوز به شماره ۱۱۷۴۸۵۳-۰۴۲-۰۳۴ مورخ ۳۱/۰۴/۱۴۰۳ سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر گردید سرمایه. شرکت از طریق انتشار سهام جدید از مبلغ ۱۵,۵۷۲,۸۴۰,۶۷۴,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۱۵,۵۷۲,۸۴۰,۶۷۴,۰۰۰ ریال تقسیم بر تعداد سهام ۱۱۵,۵۷۲,۸۴۰,۶۷۰ ریالی به شرح زیر افزایش می یابد:
۱- سرمایه جاری شرکت: ۱۵,۵۷۲,۸۴۰,۶۷۴,۰۰۰ ریال.
۲- مبلغ افزایش سرمایه: ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال.
۳- مبلغ سرمایه پس از افزایش: ۱۱۵,۵۷۲,۸۴۰,۶۷۴,۰۰۰ ریال.
۴- ارزش اسمی هر سهم: ۱۰۰۰ ریال
۵- تعداد سهام عرضه شده: تعداد سهام قابل پذیره نویسی ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم.
۶- نوع اشتراک: معمولی با نام
۷- محل افزایش سرمایه: افزایش سرمایه شرکت از محل زیر و به تفکیک انجام می شود:
مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سپرده نقدی سهامداران
۸- موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و رعایت الزامات قانونی بانک مرکزی به منظور گسترش فعالیت های بانکی.
۹- به ازای هر ۱۰۰ سهم در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۰۳ به هر سهامدار ۶۴۲ حق تقدم خرید سهام جدید تعلق می گیرد. بدیهی است تعداد دقیق سهام و حق تقدم متعلق به هر سهم در گواهی حق تقدم محاسبه و به سهامداران اعلام خواهد شد.
۱۰- با عنایت به دستورالعمل بندهای ۱، ۲، ۳ و ۵ ماده ۱۹ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت مصوب ۱۱/۴/۱۴۰۳ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و به موجب بند ۲ ق. ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب ۱۳۹۳ در خصوص شرکت های ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار، ارسال گواهی حق تقدم خرید سهام جدید به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه ارتباطی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام می شود. لذا سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند جهت دریافت گواهی حق تقدم و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت در سامانه سجام ثبت نام کنند.
سهامداران متقاضی دریافت گواهی حق تقدم خرید سهام از طریق پست می بایست حداکثر ظرف مدت پنج روز پس از انتشار آگهی درخواست کتبی خود را جهت دریافت گواهی نامه از طریق پست به نشانی اداره امور سهام به شماره ۷۴ ارسال نمایند. تهران، خیابان گاندی جنوبی، بین خیابان ۱۲ و ۱۴، طبقه دوم بانک شهر به کد پستی ۱۵۱۷۸۴۴۱۱۶ مراجعه و خدمات پستی را به عهده بگیرید.
۱۱- مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام جدید ۳۰ روز از تاریخ انتشار این آگهی می باشد.
۱۲- سهامداران محترمی که مایل به استفاده از حق تقدم خود هستند، با مراجعه به درگاه یکپارچه بازار سرمایه، مبلغ مندرج در برگ تقدم سهام جدید بابت قیمت سهم را به حساب معرفی شده توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نمایند. ذینفعان”. سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه موظف است مبالغ ارزش اسمی حق تقدم های دریافتی را طبق سیستم تسویه بانکی کشور به حساب زیر واریز نماید:
شماره حساب ۹۰۰۹ به نام شرکت بانک شهر سهامی ام نزد شعبه مرکزی بانک شهر کد ۲۰۱

توجه: عدم پرداخت قیمت اسمی به معنای عدم استفاده از حق تقدم است.
۱۳- در صورت عدم تمایل به مشارکت در افزایش سرمایه، سهامداران می توانند در مهلت مقرر برای پذیره نویسی، حق تقدم خود را از طریق OSE ایران واگذار کنند. با توجه به امکان داد و ستد مکرر حق تقدم خرید سهام شرکت، خریداران نهایی باید قبل از پایان دوره پذیره نویسی، قیمت سهام جدید را به شرح بند ۱۲ واریز کنند. بدیهی است در صورت عدم پرداخت قیمت اسمی، سهام جدیدی به آنها تعلق نمی گیرد.
۱۴- حق تقدم سهامدارانی که در مهلت مقرر از حق تقدم خود استفاده نکرده اند و همچنین سهام ایجاد شده جزئی از طریق OSE ایران توسط شرکت عرضه می شود و وجوه حاصل از فروش خواهد بود. پس از کسر هزینه ها و کارمزدها به حساب اعتباری سهامداران واریز شود.

نکات مهم:
*با توجه به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت، این افزایش سرمایه تا تاریخ مجمع در مرجع ثبت شرکت ها ثبت می شود.
تبصره: با توجه به ثبت افزایش سرمایه شرکت تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به دارندگان حق تقدم سود تعلق می گیرد.
*مسئولیت صحت و اعتبار اطلاعات آگهی اشتراک به عهده ناشر است.
* ناشر، شرکت تامین سرمایه، حسابرس، ارزیاب و مشاوران حقوقی ناشر مسئول جبران خسارات وارده به سرمایه گذاران ناشی از سهل انگاری، تقصیر، تخلف و یا به دلیل ارائه اطلاعات ناقص و خلاف واقع در عرضه اولیه ناشی از فعل یا ترک فعل آنهاست، رنج کشیده اند.
*ثبت اوراق بهادار نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار و شفافیت اطلاعات و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارش در خصوص شرکت ها یا شرکت ها می باشد. طرح های مربوط به اوراق بهادار توسط سازمان نیست.
* راهنمای کاربری «پرتال یکپارچه سهامداران بازار سرمایه» از طریق آدرس در اختیار سهامداران محترم می باشد. همچنین سهامداران محترم جهت هرگونه سوال در رابطه با سامانه مذکور می توانند با پشتیبانی سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه با شماره تلفن ۱۵۶۹ تماس حاصل نمایند.
* سایر افرادی که تمایل به خرید حق تقدم عرضه شده در بورس اوراق بهادار تهران دارند می توانند به سایت این بانک به شماره ۸۸۲۰۳۴۹۱-۰۲۱ مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۲۰۳۴۹۱-۰۲۱ تماس بگیرند.
* گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه، گزارش بازرس قانونی در این خصوص و همچنین صورت وضعیت ثبت سهام جدید در سایت بانک به نشانی و سامانه جامع اطلاعات ناشران به نشانی www.codal.ir.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا