اخبار اقتصاد ایران

دستور عارف برای تأمین اعتبار پروژه‌های راهبردی حمل‌ونقلی گیلان

با مکاتبات استاندار گیلان و با پیگیری های انجام شده، معاون اول رئیس جمهور دستورات لازم را برای تامین مالی پروژه های راهبردی حمل و نقل گیلان صادر کرد.

افق میهن به نقل از فارس، موقعیت باغ وحش اقتصادی استان گیلان در مجاورت کشورهای آسیای مرکزی اتحادیه اوراسیا و نزدیک به پایتخت و قرار گرفتن آن در مسیر بین قاره ای کریدورهای حمل و نقل بین المللی – شمال است. – کریدورهای جنوبی (نوستراک) و شرقی. غرب (تراسیکا) – به دلیل وجود بنادر متعدد، فرودگاه سردار جنگل رشت و منطقه آزاد انزلی، توانایی ارائه خدمات پیشرفته، بندری، گمرکی و حمل و نقل ترکیبی اعم از دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی را دارد.

بنابراین تکمیل پروژه های راهبردی در حوزه حمل و نقل کشور در حوزه گیلان از نظر توسعه بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا اسدالله عباسی استاندار گیلان در مکاتباتی که با معاون اول رئیس جمهور داشت خواستار تامین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های راهبردی حوزه حمل و نقل در این استان شد.

در نامه ارسالی اسدالله عباسی استاندار گیلان به معاون اول رئیس جمهور، خاطرنشان شده است که طی سال های گذشته سرمایه گذاری های قابل توجهی به ویژه از سوی بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های بندری و لجستیکی انجام شده است. استان است، اما رونق و بهره مندی کشور و استان از سود سرمایه گذاری های انجام شده در گرو تکمیل پروژه های راهبردی حمل و نقل است. و واگذاری کشور در محدوده استان گیلان است.

اعتبارات تکمیل راه آهن رشت – بندرانزلی – آستارا، جاده کمربندی امامزاده هاشم – آقا سید شریف – خمام، کنارگذر بندرانزلی و کنارگذر تلاش از مهمترین موارد ذکر شده در نامه استاندار گیلان به محمد است. رضا عارف، معاون اول رئیس جمهور.

از این رو محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را در خصوص تامین اعتبار برای تکمیل حمل و نقل مهم و راهبردی ابلاغ کرد. پروژه های گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا