ترندهای روز

چرا شبکه‌های اجتماعی پر از تصویر ترامپ با گربه و اردک شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: دوشنبه، ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) شبکه های اجتماعی ناگهان مملو از تصاویری از دونالد ترامپ شد که در آن می توان این نامزد افق میهنات ریاست جمهوری آمریکا را در حال دوست داشتن گربه ها و اردک ها و محافظت از آنها دید.

این انفجار ناگهانی عشق به حیوانات خانگی در واقع به شایعات اخیر در مورد شهری در اوهایو و سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ اشاره دارد.

آنها در واقع واکنشی به این ادعا هستند که مهاجران هائیتی در ایالات متحده گربه و همچنین اردک و غاز می خورند.

اگرچه این ادعاها چند روز پیش وجود داشت، اما چیزی که آنها را داغ کرد، اظهارات جی بود.دی ونس یک سناتور جمهوری خواه از اوهایو و معاون اول رئیس جمهور دونالد ترامپ بود.

او در پستی در شبکه اجتماعی X که در عرض ۴۸ ساعت نزدیک به ۸ میلیون بازدید داشت، گفت: “مهاجران هائیتی باعث هرج و مرج در شهر اسپرینگفیلد می شوند.” اکنون گزارش ها نشان می دهد که حیوانات خانگی مردم توسط افرادی که نباید در کشور باشند ربوده شده و خورده شده اند.

تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از دونالد ترامپ که از حیوانات خانگی محافظت می کند، از آن زمان به طور گسترده توسط حامیان او در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

تصویر منتشر شده دونالد ترامپ را نشان می‌دهد که گربه‌ها در آغوشش از میان جمعیت سیاه‌پوست می‌دود و روی آن نوشته شده بود: “گربه‌های اسپرینگفیلد فقط یک امید دارند.”

علاوه بر آنها، حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، سناتور تد کروز و ایلان ماسک نیز روز دوشنبه تصاویری درباره این ادعا منتشر کردند.

سناتور جمهوری خواه تد کروز در حساب شخصی خود تصویری از دو گربه که یکدیگر را در آغوش گرفته اند منتشر کرد و نوشت: لطفا به ترامپ رای دهید تا مهاجران هائیتی ما را نخورند.

“اگر می خواهید این اتفاق در محله شما بیفتد به کامالا رای دهید!” ایلان ماسک، مالک X در پستی نوشت.

تیم واکنش سریع آنلاین ترامپ موسوم به اتاق جنگ ترامپ نیز نوشت: رئیس جمهور ترامپ مهاجرانی را که حیوانات خانگی می خورند اخراج خواهد کرد. کامالا هریس بعداً آنها را به شهر شما می فرستد. “افق میهن خود را انجام بده، آمریکا.”

اسپرینگفیلد، شهری با جمعیتی کمتر از ۵۸۰۰۰ نفر در اوهایو، طی چند سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در مهاجرت بوده است.

به گفته مقامات محلی، حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ مهاجر در شهرستان کلارک، اوهایو (که اسپرینگفیلد بزرگترین شهر آن است) زندگی می کنند که بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از آنها از هائیتی آمده اند. با این حال، سخنگوی شورای شهر اسپرینگفیلد شایعات آسیب رساندن به حیوانات خانگی را رد کرده است.

کارن گریوز گفت: “در پاسخ به شایعات اخیر مبنی بر فعالیت مجرمانه توسط جمعیت مهاجر در شهرمان، مایلیم توضیح دهیم که هیچ گزارش موثق یا ادعای خاصی مبنی بر آسیب یا سوء استفاده از حیوانات خانگی توسط افراد مهاجر وجود نداشته است. جامعه.”

اگرچه مشخص نیست که ادعای خوردن حیوانات خانگی توسط مهاجران از کجا سرچشمه گرفته است، رسانه های ایالات متحده می گویند که ممکن است در اصل از یک پست فیس بوک باشد که پس از انتشار مجدد در گروه های اسپرینگفیلد منتشر شد.

در این پست آمده بود: «هشدار به همه در مورد حیوانات خانگی عزیزمان و اطرافیانمان! همسایه ام به من اطلاع داد که دوست دخترش گربه اش را از دست داده است. پس از جست و جوهای فراوان، یک روز از سر کار به خانه آمد و به محض پیاده شدن از ماشین، گربه اش را دید که در حالت سلاخی از شاخه خانه همسایه اش آویزان شده است. “جایی که هائیتی ها زندگی می کنند… به من گفته شده که آنها این کار را با سگ ها، اردک ها و غازها انجام می دهند، مراقب آن حیوانات باشید.”

پلیس اسپرینگفیلد صبح روز دوشنبه بیانیه ای منتشر کرد و گفت که هیچ گزارشی مبنی بر خورده شدن حیوانات خانگی به سرقت رفته دریافت نکرده است.

در عین حال انتشار این پست فیسبوکی با عکس فردی که به نظر می رسد مهاجری است که در حال کشتن و خوردن اردک است، به شایعات دامن زد. توضیح بعدی مبنی بر اینکه این عکس در اسپرینگفیلد گرفته نشده است و هیچ مدرکی دال بر اینکه این مرد هائیتی یا مهاجر بوده است، کمک چندانی به مهار جزر و مد نداشته است.

فاکس نیوز گفت گزارشی از یک زن ۲۷ ساله در کانتون اوهایو وجود دارد که ظاهراً بخشی از یک گربه را کشته و سعی کرده آن را در ماه گذشته بخورد.

در حالی که بسیاری از تأثیرگذاران نزدیک به طیف جمهوری خواه آن را به عنوان مدرکی برای ادعای خود ذکر کرده اند، منتقدان می گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که این زن یک مهاجر هائیتی بوده باشد.

سی‌بی‌اس آمریکا می‌گوید کانتون در ۲۵۰ کیلومتری اسپرینگفیلد قرار دارد و زن موجود در تصاویر حداقل ۱۸ سال است که در اوهایو زندگی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا