ترندهای روز

صداپیشه شیرشاه درگذشت | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

جیمز ارل جونز بازیگر مشهوری که صداپیشگی نقش دارث ویدر در فیلم های «جنگ ستارگان» و «شیر شاه» را بر عهده داشت، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

جیمز ارل جونز، بازیگر پرکار سینما، تلویزیون و تئاتر که صدای باریتون پررونق او صدای شخصیت شرور «جنگ ستارگان»، دارث ویدر را ارائه می‌کرد، در خانه‌اش در نیویورک درگذشت. او ۹۳ سال داشت.

صداپیشه شیر شاه درگذشت

جونز یکی از بازیگران سیاه‌پوست پیشگام نسل خود، نقش‌های نمادینی از جمله صدای پادشاه موفاسا را ​​در فیلم انیمیشن شیرشاه دیزنی در سال ۱۹۹۴ بازی کرد.

در میان بیش از ۸۰ نقش سینمایی، از دیگر فیلم های شاخص او می توان به «دکتر استرنج عشق» استنلی کوبریک در سال ۱۹۶۴ اشاره کرد که اولین فیلم بلند او نیز بود.

جونز که یک بازیگر صحنه نیز بود، نامزد چهار جایزه تونی شد که در سال ۱۹۶۹ برای بازی در نقش بوکسور جک جانسون در “امید بزرگ سفید” و در سال ۱۹۸۷ برای نقش اصلی تروی مکسسون در درام “حصارها” آگوست ویلسون برنده شد. ” او جایزه پولیتزر را دریافت کرد.

صداپیشه شیر شاه درگذشت

او نقش جک جانسون را در نسخه سینمایی ۱۹۷۰ تکرار کرد و تنها نامزدی اسکار خود را به دست آورد.

او برای نقش مکمل در مینی سریال «موج گرما» و نقش اول سریال «آتش گابریل» درباره یک زندانی سابق که به ناحق بود، نامزد ۸ جایزه پرایم تایم امی شد و در سال ۱۹۹۱ دو بار این جایزه را دریافت کرد. زندانی شده است. این اولین باری بود که یک بازیگر در همان سال ۲ جایزه امی دریافت کرد.

جونز در سال ۲۰۰۲ افتخارات مرکز کندی، جایزه یک عمر دستاورد انجمن بازیگران سینما، جایزه اسکار افتخاری ۲۰۱۱ و جایزه تونی در سال ۲۰۱۷ را دریافت کرد. او به تعداد انگشت شماری از بازیگران تبدیل شد که موفق به دریافت هر ۴ جایزه معتبر آمریکا یعنی EGOT شده اند.

حضور جذاب و صدای پربارش او را به بازیگر محبوب نقش‌های شکسپیر تبدیل کرد و نقش‌های بزرگی مانند «مکبث» و «اتللو» را بازی کرد. جونز راوی چندین مستند از جمله «مالکوم ایکس» در سال ۱۹۷۲ و «دیس نیچر» در سال ۲۰۰۷ بود.

او در بیش از ۷۰ برنامه تلویزیونی از جمله بسیاری از فیلم‌ها و مینی‌سریال‌ها مانند «ریشه‌ها» و «قتل‌های بچه‌های آتلانتا» و نقش‌های مهمان در نمایش‌هایی مانند «سیمپسون‌ها»، «حصارهای حصار»، «قانون و نظم» بازی کرده بود. ، “Fraser” و “House”.

جونز برای مشهورترین نقش خود، صداپیشگی دارث ویدر در جنگ ستارگان: امیدی جدید در سال ۱۹۷۷، تنها ۷۰۰۰ دلار دستمزد گرفت و در سال ۱۹۸۳ در فیلم بازگشت جدی، جونز مترادف با یکی از خاطره انگیزترین و وحشتناک ترین شخصیت های شرور تاریخ شد. تبدیل به سینما شد. او دوباره صداپیشگی ویدر را در اپیزود سوم: انتقام سیث در سال ۲۰۰۵ و روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان در سال ۲۰۰۵ انجام داد، اما برای اوبی وان کنوبی در سال ۲۰۲۲، لوکاس فیلم مجاز به استفاده از صداهای ضبط شده بود. بایگانی شد و از فناوری هوش مصنوعی برای بازسازی صدای ویدر استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا