ترندهای روز

نسخه گمشده قانون اساسی آمریکا که پس از ۲۳۵ سال در کشوی یک گنجه پیدا شد به حراج گذاشته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

نسخه ای از قانون اساسی ایالات متحده که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی گردد و ارزش آن میلیون ها دلار تخمین زده می شود اواخر این ماه در حراجی در ایالات متحده فروخته می شود.

کارشناسان می گویند که این نسخه تا حد زیادی دست نخورده است و به جز چند چین و چروک و تغییر رنگ جزئی، وضعیت خوبی دارد.

هنوز هیچ قیمت پایه ای برای این سند تاریخی تعیین نشده است، با این حال، در حال حاضر یک میلیون دلار برای دستیابی به آن در نظر گرفته شده است.

این نسخه پس از تکمیل پیش نویس چارچوب پیشنهادی برای حکومت مردم توسط کنوانسیون قانون اساسی در سال ۱۷۸۷ چاپ شد و به عنوان بخشی از اصول کنفدراسیون به کنگره اول فرستاده شد تا نمایندگان خود را برای تصویب به ایالت های خود بفرستند.

این نسخه یکی از حدود ۱۰۰ نسخه چاپ شده توسط چارلز تامسون، دبیر کنگره است. از این تعداد، تنها هشت مورد هنوز وجود دارند و هفت مورد دیگر در مالکیت عمومی هستند.

مورخان می گویند که تامسون احتمالاً دو نسخه را برای هر یک از ۱۳ ایالت اصلی امضا کرده است که صحت آنها را تأیید می کند.

هنوز مشخص نیست که بین سال امضای آن تا سال ۲۰۲۲ که پیدا شد چه اتفاقی برای این سند افتاده است.

دو سال پیش، این نسخه از قانون اساسی هنگام پاکسازی ملکی در ادنتون، در شرق کارولینای شمالی پیدا شد.

این ملک زمانی متعلق به ساموئل جانسون، فرماندار کارولینای شمالی از سال ۱۷۸۷ تا ۱۷۸۹ بود و مقامات قصد داشتند این ساختمان را حفظ و بازسازی کنند. در آخرین سال ریاست جمهوری خود، آقای جانسون بر کنوانسیون ایالتی نظارت داشت که قانون اساسی را تصویب کرد.

این سند تک صفحه ای در یک کشو تا شده در داخل یک کابینت فلزی در یک اتاق متروکه پر از صندلی های قدیمی و قفسه های کتاب گرد و غبار یافت شد.

ست کالر که در زمینه ارزیابی و فروش اسناد تاریخی فعالیت می کند، گفت: “هر هفته از افرادی که فکر می کنند اعلامیه استقلال یا آدرس گتیزبورگ آبراهام لینکلن را دارند، تماس می گیرند.” اغلب اوقات فقط یک کپی است، اما هر از چند گاهی چیز مهمی پیدا می شود.

به همراه کاغذ کشف شده نامه ای از جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور ایالات متحده وجود دارد که در آن خواستار تصویب قانون اساسی شده است.

وی در این نامه گفته است برای رفاه بلندمدت ملت باید سازش داده شود و حقوقی که دولت ها دارند نادیده گرفته شود.

آخرین باری که یک نسخه از قانون اساسی مانند این در حراجی فروخته شد در سال ۱۸۹۱ بود. در آن زمان، خریدار ۴۰۰ دلار برای به دست آوردن مالکیت آن سند خرج کرد.

در سال ۲۰۲۱، در ساتبیز نیویورک، یکی از تنها ۱۴ نسخه باقی مانده از قانون اساسی چاپ شده برای اعضای کنگره قانون اساسی به قیمت ۴۳.۲ میلیون دلار فروخته شد.

سند پیدا شده در ۲۸ سپتامبر در اشویل، کارولینای شمالی توسط بنیاد حراج برانک به حراج گذاشته خواهد شد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا