اخبار اقتصاد ایران

پیشتازی همراه اول در رشد سهم بازار :: افق میهن

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی آخرین تغییرات سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در بهار سال جاری (سال ۱۴۰۳) را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، سهم بازار «همراه اول» رو به افزایش و «ایرانسل» در حال کاهش بوده است.

به گزارش افق میهن، مقایسه سهم بازار اپراتورها در بهار ۱۴۰۳ نسبت به زمستان ۱۴۰۲ حاکی از آن است که در این بازه زمانی، سهم بازار همراه اول نسبت به سایر رقبا افزایش یافته و سهم ایرانسل از بازار کاهش یافته است. .

فصلنامه آماری شماره ۴۹ گزارش فصلی شاخص های آماری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است. این گزارش فصلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور است.

مقایسه سهم بازار اپراتورها در بهار ۱۴۰۳ و زمستان ۱۴۰۲

بر اساس گزارش سه ماهه اول سال ۱۳۹۲، تعداد مشترکان فعال همراه اول ۸۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۳۵۶ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۷ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۱۰ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۷ مشترک بوده است. مشترکین بر اساس این آمار، در این بازه زمانی، همراه اول ۵۲.۸۶۸ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳.۵۰۳ درصد و رایتل ۳.۶۲۹ درصد از بازار تلفن همراه کشور در بهار ۱۴۰۳ را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس گزارش سه ماهه چهارم ۱۴۰۲ تعداد مشترکان فعال همراه اول ۸۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۳۹ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۸۰۸ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵ میلیون و ۵۰۱ مشترک بوده است. هزار و ۶۲ مشترک. بر اساس این آمار، در این بازه زمانی، همراه اول ۵۲.۷۴۳ درصد از سهم بازار، ایرانسل ۴۳.۶۵۵ درصد و رایتل ۳.۶۰۱ درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور در زمستان ۱۴۰۲ را در اختیار دارند.

مقایسه سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در بهار ۱۴۰۳ و زمستان ۱۴۰۲ نشان می دهد که در سه ماهه اول سال جاری (۱۴۰۳) نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته، سهم بازار همراه اول و رایتل ۰.۱۲۴ درصد و ۰.۰۲۷ افزایش یافته است. درصد به ترتیب. سهم ایرانسل از بازار نیز ۰.۱۵۲ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا