اخبار اقتصاد ایران

رئیس جدید سازمان بورس چه برنامه ای برای بازار سرمایه دارد؟ :: افق میهن

رئیس جدید سازمان بورس کاهش ریسک و حفظ حقوق سهامداران را از اولویت های خود عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش شفافیت، بهبود کارایی بازار، کاهش ریسک و صیانت در تشکیل سرمایه و کسب بازدهی مناسب سهیم باشیم. حقوق سهامداران».

به گزارش افق میهن، حجت الله سعیدی در اولین اظهارات خود به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه در همه کشورهای دنیا چالش های خاص خود را دارد و این بازار در کشور ما شاهد افزایش ریسک بوده است. در سال های اخیر که بخشی از آن ناشی از عدم قطعیت ها و توازن های موجود در اقتصاد کشور است.

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: بخشی دیگر آن مربوط به تحولات پیرامونی است که ریشه اقتصادی ندارد، اما ریشه آن به مسائل سیاسی، اجتماعی و بین المللی برمی گردد.

وی در تشریح برنامه های خود برای بازار سرمایه کشور تصریح کرد: امروز بحث اصلی ما کاهش ریسک در بازار و افزایش اعتماد به این بازار است که مقدمه ای برای تشکیل سرمایه فراهم می کند. از آنجایی که امروز کشور به شدت به نرخ رشد سرمایه مثبت نیاز دارد و از آنجایی که سهم بازار سرمایه در این بخش از بازار پول کمتر بوده است، امیدواریم بتوانیم شفافیت، بهبود کارایی بازار، کاهش ریسک و حمایت از حقوق سهامداران، برای تشکیل سرمایه. و به ما کمک کنید تا بازدهی خوبی از بازار داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا