ترندهای روز

حکم دیه برای مامور پلیس که با شلیک باعث قطع پای مرد مست شد

سال ۱۳۷۵ بود که به مأموران اطلاع دادند که فردی در خیابان در حال دست و پا زدن است و برای مردم مزاحمت ایجاد کرده است. ماموران وقتی رسیدند مردی مست را دیدند که در خیابان مزاحم مردم شده بود. ماموران سعی کردند او را آرام کنند اما مرد مست خودکشی کرد و سپس به ماموران حمله کرد. در این بین یکی از ماموران با شلیک گلوله از ناحیه پای متهم، متهم به بیمارستان منتقل شد.

مرد مست که کاوه نام دارد، سرانجام پس از ترخیص از بیمارستان از این افسر پلیس شکایت کرد و مدعی شد که او باعث از کارافتادگی او شده است. سپس پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و کاوه در جلسه گفت که خواستار قصاص است.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. وی گفت: شاکی به من و همکارانم حمله کرد. مست بود و عادی نبود. ما هم شلیک کردیم تا او را مجبور به تسلیم کنیم.

در نهایت دادگاه وارد عمل شد و متهم را به حبس و دیه محکوم کرد.

شاکی به رای صادره اعتراض کرد. گفت: من این رای را قبول ندارم، پایم را از دست دادم و خواستار قصاص هستم.

در همین حال پزشکی قانونی اعلام کرد که امکان قصاص وجود ندارد اما در نهایت حکم نقض شد.

با شروع دوباره پرونده، کاوه در جایگاه قرار گرفت و گفت: ۱۱ عمل جراحی انجام دادم و هزینه های زیادی متحمل شدم. الان باید هر چند وقت یکبار پروتز پایم را عوض کنم. علاوه بر جهیزیه، هزینه های درمانی هم می خواهم.

وقتی افسر سابق نیروی انتظامی در جایگاه قرار گرفت، گفت: ۵ سال و به صورت قراردادی در استخدام نیروی انتظامی بودم. بعد از این ماجرا کارم را از دست دادم و ۴ سال و سه ماه است که با پلیس همکاری نکرده ام. چون برای سازمان ثابت شد که با استفاده از قانون اسلحه هیچ قصوری نکردم، دیه را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: من به میل خودم وارد درگیری نشدم. گشت اول درخواست کمک کرد و من به عنوان نیروی امدادی در محل حاضر شدم و هیچ اشتباهی مرتکب نشده ام.

پس از پایان جلسه دادگاه، قضات وارد دادگاه شدند و متهم را به پرداخت نیمی از دیه محکوم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا